حمیدرضا پیوندی روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان بیان کرد که در شرایط معمول ماهانه ۱۹ الی ۲۰  تُن زباله عفونی از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکان در سمنان جمع‌آوری می‌شد که این میزان با شیوع کرونا به ۳۲  تُن و ۴۰۰ کیلوگرم رسید.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی میزان ابتلا به کرونا در روزهای پایانی سال گذشته افزایش یافت و این امر به‌ خوبی خود را در میزان پسماندهای عفونی و بیمارستانی نشان داد، گفت: این نوع زباله‌ها در دو هفته گذشته به ۱۸ تُن افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: زباله و پسماند می‌تواند یکی از عوامل انتقال کرونا باشد بنابراین تمام زباله‌های عادی افراد مبتلا به کرونا نیز جزو پسماندهای عفونی به‌شمار می‌آیند.

پیوندی، از جمع‌آوری این زباله‌ها توسط یک دستگاه خودرو مجهز و مخصوص زباله های عفونی بیماران کرونایی خبر داد که همراه با دیگر پسماندهای عفونی از بیمارستان شهرهای سمنان، درجزین و مهدیشهر به بیمارستان کوثر انتقال پیدا می‌کند.

وی گفت: زباله‌های عفونی پس از انجام مراحل مختلف و در محیطی کاملا بهداشتی و بر اساس پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، پسماندها دوباره توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری بارگیری و به مرکز امحاء پسماندهای عفونی منتقل می‌شود.

پاکبانان در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، با اشاره به ضرورت بی‌خطر و عادی‌سازی پسماندهای بیمارستانی مطابق با قانون پسماند، گفت: این امر در سمنان نیز  توسط دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها انجام شده و تحویل پسماند می‌شود.

وی اضافه کرد: پسماندهای بیمارستانی سمنان پس از بی‌خطرسازی توسط تجهیزات و ماشین آلات استاندارد سازمان پسماند، حمل می‌شود.

این مقام مسوول به دیگر اقدامات ویژه در ارتباط با پسماندهای عفونی به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کویید ۱۹ اشاره کرد و از توزیع روزانه لباس‌های مخصوص گان، ماسک فیلتردار و دستکش ضد اسیدی در میان کارکنان پاکسازی شهرداری سمنان خبر داد.

پیوندی تاکید کرد: همچنین روزانه ۵۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده به منظور ضدعفونی خودرو حمل پسماندهای عفونی و خودروهای جمع آوری زباله، مصرف می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان بیان کرد: پاکبانان در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، از سویی، ضدعفونی و بسته‌بندی مناسب پسماندهای بیماران کرونایی که در منزل و در دوره نقاهت به سر می‌برند نیز ضرورت دارد.

بنا بر اعلام رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ظهر امروز تاکنون ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۳۹۱ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.