دکتر محمود  نوری شادکام  روز سه شنبه در گفت و  گو با خبرنگاران  افزود: از مجموع این افراد ۵۹ نفر  

در بیمارستان شهید صدوقی، ۳۱ نفر در بیمارستان شهدای کارگر،د ۲۰ نفر در میبد، ۱۷ نفر در اردکان و ۱۰ نفر هم در بیمارستان افشار بستری هستند.

وی  با بیان اینکه طبق آخرین آمارها دیروز( دوشنبه) ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری و ۴۰ نفر هم ترخیص شدند، افزود: شرط استمرار کاهش تعداد افراد مبتلا به کرونا رعایت موارد بهداشتی از سوی تمام اقشار جامعه است.

وی خاطر نشان کرد :مشارکت اقشار مختلف مردم استان  برای مقابله با شیوع کرونا یکی از افتخارها و دستاوردهای ما در این بحران است

 نوری شادکام  گفت: بعد از شیوع کرونا در استان از ۲۰ فروردین ماه جاری وارد مرحله مدیریت و کنترل بیماری و در پایان ماه گذشته وارد مرحله نزولی بیماری شدیم.
وی با تاکید بر اینکه از ۱۵ اردیبهشت ماه جاری مرحله مهار ویروس  در استان می شویم، افزود: مهار بیماری   به این معناست که بتوان تعداد مبتلایان را در یک یا ۲ بخش بیمارستانی بستری کرد. 
نوری شادکام ادامه داد:در حال حاضر امکان تشخیص بیماران کرونایی در کمترین زمان ممکن یک ساعت با سی تی اسکن و ۲۴ ساعته با نمونه گیری و آزمایش در استان  امکان پذیر است.

وی تأکید کرد: شست و شوی مستمر دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی مناسب(۱.۵ تا ۲ متری)، تهویه مطبوع به منظور تنظیم جریان هوا در محل کار و منزل استفاده مستمر از ماسک مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کروناست.
 نوری شادکام  گفت: طبق تحقیقات و اطلاعات به دست آمده احتمال دارد، از آبان ماه امسال وارد مرحله ز همه‌گیری بیماری کرونا و آنفلوآنزا در کشور و استان یزد خواهیم شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۲ طرح در معاونت درمان علوم پزشکی یزد اجرا و به بهره‌برداری رسید، افزود: تقویت زیرساخت‌های درمانی، مردم استان را در برابر بحران‌های مختلف بیمه می‌کند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد، راه‌اندازی بخش سوختگی منطقه جنوب شرق کشور، راه‌اندازی ساختمان پیوند مغز و استخوان در بیمارستان شهید صدوقی و توسعه بخش اطفال از جمله طرح های در دستور کار این معاونت قرار داشت.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به پنجهزار و ۲۹۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه  بیان کرد: از دیروز تا ظهر امروز( دوم اردیبهشت )و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۲۹۷  بیمار جدید مبتلا به کووید -۱۹( کرونا) در کشور شناسایی شدند.

وی ادامه داد: تا امروز ۶۰ هزار و ۹۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۳۵۷  نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۶۵ هزار و ۷۲۳ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شد ، امیدواریم مردم با رعایت بیشتر و دقت در رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری هوشمند برای مقابله با این ویروس کمک کنند.

جهانپور گفت: موارد شناسایی شده کرونا در کشور با تلاش همکاران ما در ۱۲۶ آزمایشگاه در کشور انجام شد و روند نزولی تدریجی در روزهای اخیر ادامه دارد و امیدواریم در روزهای آتی خبرهای بهتری را به مردم بدهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.