به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در زمان اوج شیوع کرونا تعداد بیماران در استان به ۵۰۰ نفر رسیده بود، اظهار داشت: اکنون با توجه به اینکه آمار مبتلایان به این بیماری سیر نزولی دارد و در حال حاضر این آمار به ۱۲۰ نفر رسیده است می‌توان گفت کرونا در استان سمنان به تثبیت رسیده است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های وزارت بهداشت برای جلوگیری از ابتلاء به این بیماری خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای قطع زنجیره کرونا در استان سمنان استفاده کرد.

ورود سهام دولتی به بورس

استاندار سمنان بابیان اینکه استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، تصریح کرد: اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در راستای قطع زنجیره این ویروس نقش مؤثری ایفا می‌کند.

آشناگر در ادامه با اشاره به شعار سال جدید بیان کرد: دولت با واگذاری سهام خود به بخش خصوصی گام خوبی برای جهش تولید برداشته است و مدیران باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی و کاربردی برای بهبود نرخ رشد اقتصادی تلاش کنند.

وی ورود سهام دولتی به بورس را اقدامی کمک‌کننده برای تحقق اهداف اقتصادی و شعار جهش تولید دانست و گفت: تقویت فناوری و دانش بومی موجب رفع موانع تولید و جهش تولید می‌شود.

خام فروشی چالش جدی برای توسعه معادن

استاندار سمنان در ارتباط با مشکلات معادن و تحقق شعار سال در این حوزه بیان کرد: یکی از مشکلات معادن استان سمنان خام فروشی است که به‌عنوان یک چالش جدی در مسیر توسعه این بخش قرار دارد و باید نسبت به فرآوری منابع معدنی در استان اهتمام بیشتری بورزیم.

آشناگر با تأکید بر لزوم توسعه معادن با در نظر گرفتن مسائل زیست‌محیطی خاطرنشان کرد: رعایت زنجیره تولید و نزدیکی مواد اولیه به واحد فرآوری موجب افزایش بهره‌وری می‌شود که باید این نکته مهم در دستور کار مسئولان و بهره‌برداران معدنی قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1411746
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.