علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست شواری برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: در زمان اوج شیوع کرونا تعداد بیماران در استان سمنان به ۵۰۰ نفر رسیده بود و اکنون تعداد بیماران به حدود ۱۲۰ نفر رسیده و سیر نزولی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با وجود کاهش ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در استان سمنان، اما همچنان استان در وضعیت قرمز قرار دارد و همه باید در رعایت نکات بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار سمنان گفت: فاصله‌گذاری هوشمند اقدامی مهم برای قطع زنجیره انتقال کرونا به شما می‌رود و  رعایت مبانی آن از سوی افراد برای رسیدن به شرایط عادی ضروری است.

آشناگر تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود با ارایه خدمات درمانی مناسب خوش درخشیدند و جامعه قدردان مدافعان سلامت است.

بهبود نرخ رشد اقتصادی لازمه جهش تولید است

استاندار سمنان با بیان اینکه رشد اقتصادی لازمه جهش تولید است، گفت: مدیران با برنامه‌ریزی‌های اصولی و کاربردی برای بهبود نرخ رشد اقتصادی تلاش کنند.

وی ادامه داد: دولت با واگذاری سهام خود به بخش خصوصی گام خوبی برای جهش تولید برداشته است و ورود سهام دولتی به بورس بدون شک کمک کننده است.

آشناگر خاطرنشان کرد: تقویت فناوری و دانش بومی موجب رفع موانع تولید و جهش تولید می‌شود و باید این رویکرد تقویت شود.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات معادن استان سمنان خام فروشی است و برای جهش تولید باید فرآوری منابع معدنی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار سمنان اضافه کرد: رعایت زنجیره تولید و نزدیکی مواد اولیه به واحد فرآوری موجب افزایش بهره‌وری می‌شود و باید این نکته مهم در برنامه ریزی های مسوولان و صنعتگران مورد توجه قرار گیرد.

وی تقویت همکاری مدیران و رفع مشکلات زیرساختی را از جمله راهکارهای افزایش بهره‌برداری در بخش معدن استان سمنان برشمرد و تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات با برنامه‌ریزی اصولی اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار سمنان بیان کرد: در بخش توسعه معدن، دغدغه‌های محیط زیستی مورد توجه قرار بگیرد و توسعه معادن استان  با تکیه بر فناوری و رعایت مسایل محیط زیستی انجام شود.

آشناگر اظهار داشت: در نظام اداری مهارت نه گفتن بالاست و مدیران باید مهارت بله گفتن و حل مشکلات را در خود تقویت کنند.

نشست شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور علیرضا آشناگر استاندار و جمعی از مسوولان استانی برگزار و درباره مباحث مختلفی مانند تکمیل مطالعات اکتشاف مقدماتی و توسعه زیرساخت‌های معدنی در پهنه استان با هدف توسعه صادرات محصولات نهایی معدنی و بررسی و تصویب طرح‌های اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی استان به منظور تحقق شعار سال، تبادل نظر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.