سردار سرتیپ دوم حمید دامغانی عصر دوشنبه در جلسه مشترک قرارگاه زیستی سپاه و دانشگاه علوم پزشکی سمنان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: این مرحله از غربالگری با همکاری نیروهای بسیجی و قرارگاه‌های مردمی به منظور مقابله با شیوع کرونا در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ۶۰۰ پایگاه بسیج و قرارگاه‌های محله‌ای با همکاری مراکز سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان در قالب تیم‌های مشترک در مرحله دوم غربالگری نقش آفرینی می‌کنند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان ادامه داد: غربالگری شهروندان این استان در این مرحله هدفمند و هوشمند تر انجام می شود تا آخرین وضعیت کنونی کسانی که در مرحله اول غربالگری شدند، مشخص و پیگیری شود.

وی تصریح کرد: با توجه به گذشت زمان و امکان تغییر وضعیت افراد در این مدت، به منظور جلوگیری از همه‌گیری بیماری دوباره بیماریابی در کل استان سمنان انجام می‌شود.

دامغانی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جدید کشور و نیز تغییر در نحوه قرنطینه‌ها با هدف جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا در استان سمنان غربالگری دوباره لازم است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان  یادآور شد: در زمان اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، تلاش می‌شود با غربالگری افراد آلوده و شناسایی آنان در همان مرحله اول و درمان به موقع از عوارض شدید به افراد جلوگیری شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست‌کم یک و نیم میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز یکهزار و ۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۷۳ هزار و ۳۰۳  نفر رساند. از این تعداد تا به حال چهار هزار و ۵۸۵ نفر فوت و ۴۵ هزار و ۹۸۳ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.