به گزارش خبرنگار مهر، محمد فروهر صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن بیان اینکه طرح ارزیابی وضعیت ایمنی معادن در استان سمنان از نیمه دوم فروردین امسال اجرا می‌شود، اظهار داشت: ۹۵ معدن حادثه‌خیز استان سمنان در این طرح مورد ارزیابی و ایمن‌سازی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از بروز حوادث در معادن استان سمنان مهم‌ترین هدفی است که در اجرای این طرح دنبال می‌شود، افزود: همکاری سازمان نظام‌مهندسی معدن و بهره‌برداران معادن در اجرای هر چه مطلوب‌تر طرح لازم است.

فعالیت معادن غیر ایمن متوقف می‌شود

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه چنانچه بازرس ایمنی شرایط ایمنی را در معدنی مناسب اعلام نکند و پیشنهاد تعطیلی و توقف عملیات معدنی را ارائه دهد، یادآور شد: درصورتی‌که شرایط معدن غیر ایمن تشخیص داده شود، فعالیت آن متوقف و بهره‌بردار موظف به رفع نواقص و ایجاد شرایط ایمن می‌شود.

فروهر با تأکید بر اینکه معادنی که دارای شرایط غیر ایمن هستند به‌صورت ویژه مورد بازرسی و ارزیابی ایمنی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در این طرح تمام معادن زغال‌سنگ و معادن زیرزمینی و معادنی که در سال گذشته حادثه‌خیز بودند ساماندهی می‌شوند.

وی با اشاره به شرایط بازرسان ایمنی معادن برای مشارکت در اجرای این طرح عنوان کرد: بازرسان باید دارای پروانه اشتغال رسته استخراج معدن باشند و در زمینه‌های نظارت دارای پایه ارشد تا پایه سه متناسب با درجه معدن با نظر سازمان نظام‌مهندسی معدن در این طرح مشارکت دارند.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: بازرسان منتخب در معدن‌های زغال‌سنگ به دلیل حساسیت این معادن باید دارای پایه ارشد تا پایه دو باشند و حداقل پنج سال سابقه کار در این معادن را داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.