عبدالرضا میقانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعطیلی صنف‌های غیر ضروری تا پایان ۱۵ فروردین امسال ادامه دارد و در صورت مشاهده فعالیت این واحدها در مرحله اول تذکر و در صورت عدم تمکین، برخورد قضایی می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور اجرای تصمیم ستاد مبارزه با کرونا نظارت مستمر و پیوسته بر واحدهای صنفی ضروری مانند سوپر مارکت‌ها، میوه و تره‌بار و سایر صنوف تامین کننده مواد غذایی به صورت روزانه در قالب گشت‌های مشترک بازرسی انجام می‌شود.

فرماندار مهدیشهر ادامه داد: متصدیان واحدهای صنفی ضروری هنگام فعالیت باید از ماسک، دستکش و مواد شوینده و ضدعفونی کننده به طور مداوم استفاده کنند تا سلامت خود و مشتریان را به خطر نیندازند.

وی تصریح کرد: متصدیان واحدهای صنفی ضروری باید از دستگاه کارت خوان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده کنند.

وی به افزایش بازرسی‌ها در نانوایی‌های مهدیشهر اشاره و بیان کرد: به منظور پیشگیری از ویروس کرونا و برای سلامت غذایی و اطمینان خاطر شهروندان، نانوایی‌های این شهرستان با نظارت کارشناسان بهداشتی و ارایه آموزش‌های لازم رصد می‌شود.

میقانی ابرازداشت: در راستای بازرسی‌های انجام شده، ۲ نانوایی متخلف به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه پذیرش مسافر در مراکز اقامتی مهدیشهر ممنوع اعلام شد، اضافه کرد: گروه‌های بازرسی و نظارت بر اماکن گردشگری، اقامتی، رفاهی و پذیرایی در این شهرستان فعال شد و با هرگونه فعالیت در این اماکن برخورد می‌شود.

فرماندار مهدیشهر یادآور شد: بازرسی‌ها با همکاری بازرسان صنعت، معدن و تجارت، اصناف، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و  میراث فرهنگی در این شهرستان صورت می‌گیرد.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبت مبتلایان به کل جمعیت، در رتبه اول کشور قرار دارد.

ضدعفونی کردن شهرهای استان سمنان و حتی تعدادی از روستاها توسط نیروهای شهرداری، سپاه و گروه های مردمی هم چنین کنترل ورود و خروج با شهرها با تب سنجی و غربالگری از برنامه های مهمی است که این روزها شهروندان شاهد اجرای آن در مبارزه با کرونا هستند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.