امیر بشیری روز جمعه در حاشیه بازدید از اصناف سطح شهر میامی در گفت و گو با ایرنا افزود: تصمیم تعطیلی واحدهای صنفی بنا به اعلام ستاد مدیریت ویروس کرونا گرفته شده و باید توسط تمامی اصناف اجرا شود.

وی ادامه داد: در این بین برخی از صنوف از جمله فروشگاه‌های مواد غذایی ، واحدهای عرضه‌کننده مواد پروتیینی، واحدهای میوه فروشی، داروخانه‌ها و واحدهای عرضه کننده محصولات بهداشتی و واحدهای صنفی مرتبط با تولید اقلام بهداشتی می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی اعلام شده به فعالیت خود ادامه دهند.

مسوول نمایندگی اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان میامی گفت: انتظار می رود فروشندگان جهت همکاری و کمک به پیشگیری و کنترل کرونا از بازگشایی واحدهای صنفی خودداری کنند.

بشیری اظهار داشت : تمامی این محدودیت‌ها برای حفظ سلامت شهروندان و فروشندگان اعمال می شود و باید تلاش کرد تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود.

وی گفت: نظارت بر عملکرد اصناف در چهارچوب قانون و با همکاری برخی دستگاه های اجرایی انجام می شود.

بشیری با گلایه از برخی اصناف حاشیه بلوار خلیج فارس در محدوده کمربندی میامی افزود : بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنفی غیر ضروری سطح شهرستان قانون را رعایت کرده و واحدهای خود را تعطیل نمودند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

شهرستان میامی با ۴۰ هزار تن جمعیت حدود۷۰۰ واحد صنفی دارد که ۲۲۵واحد تولیدی، ۳۰۱واحد توزیعی و بقیه خدماتی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.