به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی شهریاری چهارشنبه شب در جلسه ستاد کرونا با بیان اینکه با توجه به کمبود مواد بهداشتی وضدعفونی در استان افزود: نیازهای بهداشتی و ضدعفونی کننده، اقلامی چون ماسک و الکل با رعایت موازین بهداشتی به زودی از کشورهای چین، ژاپن و برخی کشورهای همسایه خریداری و در استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت همدلی و وفاق در جامعه برای غلبه بر کرونا ویروس و تقدیر از جامعه پزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه اضافه کرد: با پزشکان و درمانگاه‌هایی که به بهانه کرونا ویروس مطب و درمانگاه‌ها را تعطیل کرده و برای مردم مشکل ایجاد کرده‌اند برخورد می‌شود.

شهریاری با تاکید بر حمایت از اقشار آسیب پذیر و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی برای نیازمندان افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به کاستن از نیروهای خود در این ایام اقدام کنند.

۵۰ درصد نیروها با هماهنگی مدیران می‌توانند از طریق دور کاری خدمت رسانی کنند

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به ذخیره کافی اقلام اساسی در استان، فروشگاه‌ها رصد شوند تا مردم با مشکلی مواجه نشوند.

شهریاری با بیان اینکه ممنوعیت پذیرش مسافر در هتل‌ها و اقامتگاه‌های استان اعلام شده است گفت: با افرادی که به مسافران سوئیت یا اقامتگاه اجاره بدهند برخورد می‌شود.

وی بر تدوین و اجرای برنامه‌های پرنشاط برای مردم، اهتمام جدی شهرداران و دهیاران به ضدعفونی کردن شهرها و روستاها، استفاده از ظرفیت مساجد جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی در خصوص مضرات مصرف الکل تاکید کرد و گفت: مبادی ورودی استان و نیز شهرهایی چون بوکان، سردشت و شاهین دژ به صورت جدی کنترل می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه افرادی هم که بیماری کرونای خود را پنهان کنند برابر قانون مجرم هستند و با آنان برخورد می‌شود با تاکید بر دو اصل کاهش تجمعات و در خانه ماندن برای قطع زنجیره کرونا ویروس از مردم خواست تا در رعایت این مورد اهتمام جدی داشته باشند.

پیشنهاد تعطیلی سه هفته‌ای ادارات و دستگاه‌های اجرایی را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کرده‌ایم

استاندار شهریاری با اشاره به روند رو به رشد کرونا ویروس گفت: پیشنهاد تعطیلی سه هفته‌ای ادارات و دستگاه‌های اجرایی کشور را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کردهایم و تصمیم نهایی با این ستاد است. ما تابع سیاست‌های ملی هستیم.

شهریاری ادامه داد: با توجه به ذخیره کافی اقلام اساسی در استان برای نانوایان نیز ضمن اینکه بر رعایت موازین بهداشتی تاکید داریم سهمیه آنان نیز بیشتر می‌شود تا مردم دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از همراهی رسانه‌ها در زمینه اطلاع رسانی مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد: همکاری مردم و رسانه‌ها در شکست دادن کرونا ویروس اصلی مهم و اساسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.