حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : تاکنون ۷۰۰ میلیون ریال از مبلغ اهدایی خیران برای تهیه ماسک، مواد ضد عفونی و اقلام مورد نیاز گروه‌های جهادی هزینه شده است.

وی افزود: اقلام مورد نیاز تهیه شده در بیمارستان‌ها، زندان، کمیته امداد، نقاهتگاه بیماران بهبود یافته از ویروس کرونا و نیازمندان روستایی توزیع شده است.

سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم فرمانده سپاه ناحیه شاهرود هم از  تهیه و توزیع یکهزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی و سلامت خانواده خبر داد و افزود: این اقلام به همت حوزه بسیج محلات خاتم‌الانبیا (ص) سپاه ناحیه شاهرود در محلات این شهر در راستای مقابله با ویروس کرونا توزیع شد.

وی افزود: گروه های جهادی پایگاه صاحب‌الزمان (عج) حوزه بسیج محلات علی ابن ابیطالب (ع) و همچنین پایگاه امام رضا (ع) حوزه بسیج محلات ولایت سپاه ناحیه شاهرود در راستای مقابله با کرونا معابر و منازل مسکونی شهروندان شاهرودی را ضد عفونی و گندزدایی کردند.

سرهنگ خوشقدم از ضدعفونی معابر شهر رویان توسط پایگاه ثارالله حوزه بسیج محلات نجف اشرف نیز خبر داد و تصریح کرد:خواهران پایگاه تسنیم حوزه بسیج جامعه زنان فاطمه الزهرا (س) نیز در نصب تراکت های تبلیغاتی با عنوان «ما در خانه می مانیم و کرونا را شکست می دهیم» در اماکن عمومی شهر و همچنین در توزیع ماسک و دستکش در نانوایی‌ها مشارکت داشتند.

رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم با بیان اینکه ماندن در خانه امری ضروری است، تاکید کرد: شهروندان پرهیز از مسافرت و لغو هرگونه دید و بازدید، عدم برگزاری هر گونه محفل و مجلس، محافظت از ترشحات مجاری تنفسی بویژه در هنگام سرفه و عطسه، رعایت فاصله یک متر از دیگران بویژه کسانی که علائم بالینی دارند، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و رعایت نظافت و پاکیزگی اشیاء، البسه، اجسام و محیط پیرامون در دستور کار خود قرار دهند.

وی هشدار داد، در صورت بی توجهی شهروندان به توصیه های پزشکی کنترل این ویروس تا شهریور ماه طول خواهد کشید.

بر اساس آخرین آمار ارایه شده ،  نتیجه آزمایش ۳۱۸ نمونه آزمایشگاهی این شهرستان مثبت اعلام شده که از این تعداد ۲۳۷ تن بهبود یافتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.