محمد بذرافشان، یکشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه تولید ماسک مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در مجتمع آیت‌الله ربانی شیراز در جمع خبرنگاران، افزود: در شرایطی که جامعه ما برای شکست ویروس کرونا تلاش می‌کند با حمایت نیک‌اندیشان این استان در روزهای آینده، تولید ماسک و اقلام بهداشتی افزایش خواهد یافت.

وی بیان داشت: در کارگاه تولیدی که در مجتمع آیت‌الله ربانی ایجاد شده، روزانه حدود چهار هزار ماسک که نیاز امروز جامعه است تولید می‌شود.

او ادامه داد: افزون بر این کارگاه که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت دارد، پنج کارگاه دیگر در سراسر استان فارس توسط مددجویان تحت پوشش کمیته امداد راه‌اندازی شده که در تولید ماسک فعال است.

بذرافشان اضافه کرد: این کارگاه‌ها پیشتر در زمینه تولید پوشاک فعالیت می‌کردند اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و نیاز جامعه، خط تولید آن در حال حاضر به تولید ماسک تغییر یافته است.

براساس آخرین آمار منتشر شده، در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش تشخیص کرونا برای ۲۵ نفر در استان فارس مثبت شده و تا عصر امروز ( بیست و پنجم اسفند ۹۸) در مجموع شمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۲۶۸ نفر رسیده است.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم‌بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا کنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که چهار هزار و ۵۹۰ نفر بهبود یافته و ۷۲۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.