نادر فخری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اصنافی چون نانوایان، فروشگاه های گوشت و پروتئین، خواروبارفروشی و لبنیات،  فروشگاه های زنجیره ای، قنادی، میوه تره بار، تجهیزات پزشکی داروخانه ها و نمایندگی های مجاز خودرو فعال خواهند بود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، به گفته سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تاکنون ۲۳ هزار و ۴۹ تن در کشور مبتلا به این ویروس شده و از این تعداد یکهزار و ۸۱۲ تن فوت و هشت هزار و ۳۷۶ تن بهبود یافتند.

تاکنون ۳۵۸ هزار و  ۶۰ تن در دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد یک صد هزار و ۶۳۰ تن بهبود یافتند، این ویروس در ۱۹۳ کشور جهان منتشر شده است.

فرماندار شاهرود از مسوولان اتحادیه های زیر پوشش اتاق اصناف خواست به اعضاء تحت پوشش خود این بخشنامه را ابلاغ کرده و در صورت همکاری نکردن واحدهای صنفی متخلف ، برابر مقررات برخورد خواهد شد.

 فخری با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مبارزه با کرونای شهرستان شاهرود، گفت: با توجه به گسترش بیماری کرونا در سطح کشور و لزوم توجه به توصیه های ایمنی و پیشگیرانه و به جهت ارج نهادن به سلامت همشهریان و عمل به توصیه های بهداشتی و پزشکی ، ورود به تمامی مراکز تفریحی، گردشگری، پارک های جنگلی و بوستان های محلهای در روز طبیعت  ممنوع است.

معاون استاندار سمنان محدودیت های ایجاد شده را برای  سلامت شهروندان مفید خواند و تصریح کرد: سلامت شهروندان خط قرمز ما است و همه باید تلاش کنند تا زنجیره  گسترش کرونا قطع شود.

 سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم فرمانده سپاه ناحیه شاهرود هم از اهدای ۲ هزارو ۵۰۰ لیتر بطری مواد ضدعفونی کننده دست به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در راستای مقابله با ویروس کرونا و حمایت و پشتیبانی از جهادگران عرصه سلامت به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود خبر داد.

وی افزود: ۴۵ تن از بسیجیان جهادگر نیز در راستای همکاری و کمک به بیمارستان امام حسین (ع) به عنوان خدمه و نگهبان در این مرکز درمانی مشغول به خدمت هستند.

 تا روز گذشته پاسخ آزمایش ۳۰۶ تن از مبتلایان شرق سمنان که بیش از ۵۰ درصد از نمونه های آزمایشگاهی بود مثبت گزارش شد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شاهرود تعداد یک هزار و ۲۰۵ تن با علائم عفونت های حاد تنفسی و مشکوک کرونا به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود مراجعه کردند که از این تعداد تاکنون ۷۰۵ تن بستری شدند.

  میانگین سن موارد مبتلایان  ۵۹ سال بوده  و از لحاظ تفکیک جنسی مبتلایان ، ۵۵/۲ درصد مرد و ۴۴/۸درصد زن گزارش شده است ،  ۷۵درصد از مبتلایان بهبود یافته‌ و تاکنون ۴۳ تن در شرق سمنان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.

میانگین سن فوت شدگان ۷۴ سال و از نظر تفکیک جنسی فوت شدگان ۶۳ درصد مرد و ۳۷ درصد زن است ،  ۸۵ درصد فوت شدگان بیماری های مزمن زمینه ای داشتند که از شایع‌ترین این بیماری‌ها می توان به بیماریهای قلبی و عروقی، دیابت و بیماری های مزمن تنفسی اشاره کرد.

تاکنون حدود ۱۰ تن از کارکنان شبکه بهداشت  که عمدتاً پزشک و پرستار هستند به بیماری کرونا مبتلا شده و خوشبختانه بهبود یافتند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.