عنایت‌الله رحیمی، پنجشنبه در دیدار با هیات رییسه اتاق بازرگانی فارس در شیراز افزود: طی هفته‌های اخیر با هماهنگی‌های انجام شده بین بخش خصوصی و دولتی تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کنترل آن در استان اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش شیوع ویروس کرونا در استان می‌توان به کاهش ۴۰ درصدی حضور کارکنان در ادارات اشاره کرد و به دنبال آن از فردا (جمعه) نیز شاهد اجرای طرح زوج و فرد در تردد خودروها در شیراز خواهیم بود.
او اظهار داشت: در نوروز امسال پذیرای هیچ میهمانی در استان نخواهیم بود و مبادی ورودی استان به شدت کنترل خواهد شد.
استاندار فارس افزود: برای موارد اضطراری نیز احداث ۲ بیمارستان صحرایی در مبادی ورودی استان برای قرنطینه افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا پیش‌بینی شده است.
او گفت: کسانی هم که مکانی برای اقامت و اسکان در اختیار مسافران نوروزی قرار دهند بازداشت و تحویل مراجع قضایی خواهند شد.
وی، تامین مایحتاج بهداشتی و پزشکی مردم را از اولویت‌های استان در بحث پیشگیری از کرونا دانست و اضافه کرد: به منظور سرعت بخشیدن به روند خدمات‌رسانی و همچنین و تامین این مایحتاج، به عنوان نماینده عالی دولت در استان به طور مستقیم بر واردات اقلام مورد نیاز نظارت خواهم کرد.
استاندار فارس اظهار داشت: اتاق بازرگانی نیز به عنوان پارلمان بخشی خصوصی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد آرامش در شهروندان با تامین مواد بهداشتی و پزشکی مورد نیاز جامعه ایفا کند.
رحیمی افزود: لذا ضرورت دارد که هرچه سریع‌تر جلسه‌ای با حضور وارد کنندگان تجهیزات پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، نمایندگان قوه قضاییه و همچنین تعزیرات برگزار شود تا روند تامین اقلام مورد نیاز سرعت بیشتری گیرد.


روند ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک سرعت گیرد
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس هم گفت: در مقطع فعلی بسیاری از وارد کنندگان تجهیزات پزشکی با برخوردهای تعزیراتی ناهمخوان با شرایط مواجه هستند که نیاز است که ضمن جلوگیری از این برخوردها، روند ترخیص کالاهای بهداشتی و درمانی وارداتی به استان نیز شتاب گیرد.
جمال رازقی افزود: در این راه نیاز است که دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز با بخش خصوصی همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
وی، با اشاره به مشکلات موجود در بخش توزیع کالاهای بهداشتی در فارس ادامه داد: به رغم اینکه کشور در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته اما در زمینه پخش و توزیع اقلام و کالاهای پزشکی و بهداشتی همچنان با نگاه‌های تعزیراتی مواجه هستیم که این روند موجب ایجاد بازار کاذب، افزایش قیمت و بر هم خوردن آرامش بازار شده است.
او گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها با آسیب مواجه شده‌اند که برای این منظور نیز حتما باید از سوی مسوولان تصمیمات حمایتی مناسب اتخاذ شود.
رازقی افزود: خطرات و آسیب‌های ویروس کرونا نباید عادی جلوه داده شود و رسانه‌ها باید این باور را به جامعه منتقل کنند که شرایط بسیار حساس است و هرگونه کوتاهی و بی‌توجهی نسبت به هشدارها و توصیه‌های پزشکی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را برای آنها رقم بزند.

شمار فوت شدگان ناشی از کرونا در فارس تاکنون ۶ نفر اعلام شده است.از ۶ نفر فرد مبتلای جان باخته، دو نفر مبتلا به بیماری قلبی و عروقی و ۴ نفر دیگر مبتلا به بیماری دیابت بوده اند. شمار مبتلایان کرونا در استان فارس تا چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۷۰ نفر اعلام شده است.

۶۰ درصد مبتلایان در استان فارس مرد و ۴۰ درصد زن بوده اند.بیشترین  موارد ابتلا در فارس، در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و پس از آن در گروه سنی ۵۰ سال و بالاتر قرار دارند.

علاوه  بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.