محمد بانشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیب صعودی این ویروس همچنان ادامه دارد و  ظرف ۱۵ روز آینده شدت بیشتری خواهد گرفت.

وی این روند افزایشی را زنگ خطری برای این استان دانست و گفت: بدون شک با ادامه چنین روند و کم توجهی و عدم رعایت مسیل بهداشتی و همچنین پرهیز از سفرهای غیر ضرور این آمار در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: مردم ، رسانه ها، علما و روحانیون و سایر اصحاب فرهنگ و هنر و دانشگاه ها باید همچنان با عزمی راسخ تر از گذشته دانشگاه علوم پزشکی و سایر متولیان امر را برای آگاه سازی و فرهنگ سازی مردم در رعایت مسایل بهداشتی یاری دهند.

بر اساس تصمیم استاندار هم اینک  چندین مسیر ورودی اصلی از جمله جاده یاسوج – اصفهان، یاسوج _ شیراز و یاسوج به بهبهان تا اطلاع ثانوی بسته شده است .

همچنین تمامی اماکن عمومی، رستوران ها، مکان های تفریحی و گردشگری تعطیل شده اند و استان کهگیلویه وبویراحمد بنا به تصمیم ستاد مدیریت کرونا هیچ گونه پذیریشی برای ایام نوروز امسال نخواهند داشت.

سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که مبادی ورودی استان همچنان با قوت و جدیت تمام کنترل و بازرسی می شود و هر مسافری که از استان های درگیر این ویروس به استان سفر می کنند در اسرع وقت مورد ازمایش و تست کرونا قرار می گیرند.

وی گفت: حتی برای ایجاد یک بیمارستان صحرایی در منطقه چنارستان یاسوج با هماهنگی سپاه فتح استان نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به لزوم حذف جلسات غیر ضرور در استان نیز گفت : بدون شک رعایت نکردن در ورود و خروج ادارات و حضور برخی افراد مشکوک ومبتلا به کرونا در جلسات خود می تواند عاملی برای شیوع بیماری باشد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.