به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مقابله با کرونا در محل استانداری سمنان ضمن بیان اینکه دو واحد تولیدکننده دستکش‌های پلاستیکی در استان سمنان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این واحدها روزانه ۳۴۰ هزار جفت دستکش تولید می‌کنند که با توزیع این میزان دستکش در بازارهای استان، نیاز کامل در بخش عمومی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات واحدهای تولیدکننده اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی در دستور کار قرار دارد، افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک در استان سمنان وجود دارد.

فرآیند توزیع اقلام بهداشتی بین شهروندان در حال اصلاح است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه تاکنون مشکل تغییر خط تولید چند شرکت تولیدی اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده استان سمنان برطرف شده است، خاطرنشان کرد: تعدادی از این واحدها نیز در آستانه رفع مشکل هستند و به‌زودی خط تولید آن‌ها نیز فعال می‌شود.

تشنه دل با تأکید بر اینکه فرآیند توزیع اقلام بهداشتی بین شهروندان از طریق داروخانه‌ها و دیگر مراکز مرتبط در حال اصلاح است، یادآور شد: هماهنگی تولید و توزیع اقلام بهداشتی در استان سمنان از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در راستای جلوگیری از تخلفات صنفی و مقابله با سود جویان است.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت به‌تنهایی توان انجام تولید و توزیع مواد بهداشتی موردنیاز شهروندان هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در استان‌های کشور را نداشت که این امر نیازمند اصلاح و ساماندهی بود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با تأکید بر اینکه هماهنگی بین بخشی دستگاه‌ها به‌ویژه مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان برای رفع مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا لازم است، تصریح کرد: حفظ سلامت مردم به‌عنوان محور تمام برنامه‌های ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.