لقمان خسروپور روز سه‌شنبه در هشتمین جلسه ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در بوکان اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع این ویروس در سطح شهر و منازل مردم، قرائت کنتور ممنوع بوده و این کار تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درمی‌آید.

وی با بیان اینکه این اقدام می‌تواند در استای مقابله با شیوع ویروس کرونا موثر و مفید باشد، افزود: این اقدامات تنها را در راستای حفظ سلامت شهروندان است، لذا مردم هم با رعایت مسایل بهداشت فردی و ماندن در منزل ما را در شکست دادن این ویروس کشنده همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه قرائت کنتور از طریق سامانه‌ شرکت‌ها و اعلام همشهریان انجام گیرد، اظهار داشت: تمامی واحدهای صنفی از جمله لوازم خانگی، طلافروشان، پارچه‌سراها، موبایل‌فروشان، شهربازی‌ها، بنگاه‌های فروش املاک و خودرو و ساعت‌سازی‌ها نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و در صورت ادامه فعالیت پس از تذکر لازم پلمب می‌شوند.

وی افزود: گشت‌های سیار سلامت مستقر در سطح شهر درصورت مشاهده و یا برخورد با مراکز و اماکنی که فعالیت‌شان ممنوع شده است، بلافاصله نسبت به پلمب آنها اقدام خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری بوکان با بیان اینکه پایانه مسافربری این شهرستان نیز در راستای مقابله با شیوع و همه‌گیری این بیماری تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است، گفت: اتوبوس‌های خط واحد شهری نیز از فعالیت در سطح شهر منع و برای تاکسی‌های سطح شهر نیز اعضای شورا و شهرداری تصمیم‌گیری می‌کنند.

«خسروپور»، در مورد فعالیت جایگاه فروش غلات در این شهرستان نیز که به محل تجمع مردم تبدیل شده است، افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های قبلی نسبت به پلمب این جایگاه اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه ادارات و بانک‌ها با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به کاهش مراجعات خود اقدام کنند، گفت: مسوولان ادارات باید سعی کنند که از تجمعات در ادارات جلوگیری و همکاران نیز در اتاق‌های همدیگر تجمع بیش از سه نفر را نداشته باشند. 

 شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، هفت هزار و ۱۶۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون آزمایش ۷۳ نفر از شهروندان آذربایجان‌غربی در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده و چهار نفر نیز از این تعداد فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.