عبدالرضا میقانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت اصول و نکات بهداشتی به ویژه حضور نیافتن در اجتماعات و مکان‌های شلوغ، شهروندان برای حفظ جان خود و دیگران از ایجاد تجمع‌های چهارشنبه‌ سوری در شهرستان مهدیشهر خودداری کنند.

وی بیان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این احتمال وجود دارد که با ایجاد یک زخم یا آسیب جسمانی ناشی از هرگونه برنامه‌های مخاطره‌آمیز بر بدن، فرد در محل یا با انتقال به مرکزهای درمانی در معرض ابتلا به کرونا قرار بگیرد.

فرماندار مهدیشهر ادامه داد: در چنین شرایطی نباید بار مضاعفی بر کادر درمانی که فراتر از توان و با جان فشانی در حال ارائه خدمت هستند، تحمیل شود.

وی به ضرورت همراهی با کادر درمانی در شرایط کنونی اشاره و تصریح کرد: این مقوله وظیفه‌ انسانی و همگانی تمام شهروندان شهرستان مهدیشهر است.

میقانی خاطر نشان کرد: هر گونه تجمعی در شرایط موجود خطرساز و امنیت سلامت جسمی شهروندان را به شدت با خطر مواجه می‌کند، تجمع پنجشنبه آخر سال و چهارشنبه‌ سوری، یک خطر بسیار جدی برای فراگیر شدن ویروس کرونا است که با آن برخورد می‌شود.

فرماندار مهدیشهر ابراز داشت: هماهنگی‌های لازم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله انتظامی، اجرایی و خدمات رسان در این شهرستان، برای پشت سر گذاشتن چهارشنبه سوری بی خطر برای اهالی مهدیشهر انجام شده است.

چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های ملی ایرانیان برای پیشواز از نوروز است که به طور معمول شامگاه آخرین روز سه‌شنبه هر سال برگزار می‌شود.

سرودن ترانه‌ها و عبارت‌های زیبا از جمله «سرخی تو از من، زردی من از تو» به دلیل اهمیت و احترام ایرانیان به روشنایی و پاکی آتش در چهارشنبه سوری خوانده می‌شود و از آتش، سرزندگی و سلامتی طلب می‌کنند.

فال ‌گوش، قاشق زنی، کوزه ‌شکنی، گره‌ گشودن و قفل‌ گشایی، شال‌ اندازی و پختن آش‌ از جمله رسومی است که کماکان به مناسبت چهارشنبه سوری در برخی نقاط ایران از جمله استان سمنان برگزار می‌شود.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و طبق آخرین آمار کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۴ هزار و ۹۹۱ رسید، این تعداد در استان سمنان  به ۴۸۴ نفر افزایش یافت.

شهرستان مهدیشهر در شمال استان سمنان و در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری مرکز استان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.