رضا بینقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در شرایط عادی سقف جابه‌جایی پول از روش کارت به کارت ۳۰ میلیون ریال بود که با شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از ترددهای غیرضروری، سقف تراکنش مالی به ۱۰۰ میلیون ریال افزایش یافت که این افزایش سقف تراکنش مالی میزان کلاهبرداری در استان سمنان را افزایش داده است.
وی ادامه داد: افراد شیاد به بهانه‌های مختلف مانند برنده شدن سفرهای سیاحتی افراد را به پای خودپرداز بانک می‌برند و با شگردهای خاص، حساب اشخاص را خالی می‌کنند.
رییس پلیس آگاهی استان سمنان تصریح کرد: تا کنون چندین مالباخته از طریق تخلیه حساب بانکی از روش کارت به کارت در آگاهی استان تشکیل پرونده داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: جرایم و کلاهبرداری در زمینه جابه‌جایی پول در روش کارت به کارت از طریق فریب صاحب کارت در استان سمنان رو به افزایش است و تاکید می‌شود شهروندان هوشیار باشند و هیچ‌گونه اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار افراد ناشناش قرار ندهند.
رییس پلیس آگاهی استان سمنان تاکید کرد: شهروندان با رعایت نکات امنیتی و پرهیز از قرار دادن اطلاعات کارت بانکی خود در اختیار دیگران و هوشیار بودن در برخورد با تماس‌های تلفنی به نیت سودجویی، از اموال خود در برابر کلاهبرداران محافظت کنند.

تا ظهر دیروز یکهزار و ۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۱۳ هزار و ۹۳۸ رسید، این تعداد در استان سمنان با ۴۱ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۵۰ نفر افزایش یافت.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.