شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، تا به حال ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰نفر بهبود یافته‌اند. از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: از ظهر دیروز یکهزار و ۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و این تعداد در استان سمنان با ۴۱ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۵۰ نفر افزایش یافت.

*

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: پایگاه های ایست و کنترل به منظور مقابله با ویروس کرونا با تصمیم ملی برای مقابله با شیوع این ویروس در ورودی و خروجی‌های مناطق شهری استان سمنان ایجاد می‌شود.

*

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: هدف از برپایی ایستگاه‌های کنترل در خروجی‌ شهرهای استان اعمال برخی محدودیت‌ها با هدف کاهش تردد به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

*

رییس شورای اطلاع رسانی استان سمنان گفت: چهار بیمارستان تخصصی برای مبارزه با کرونا در استان تدارک دیده شده که در حال حاضر تنها ۵۰ درصد ظرفیت آن ها توسط مبتلایان بستری شده اشغال است.

*

امام جمعه شاهرود گفت: ستاد مردمی مبارزه با کرونا در این شهرستان هر شب در حسینیه امام خمینی(ره) نشست های مستمر خود را با حضور مسئولان کمیته های مختلف مردمی برگزار می‌کند و این ستاد برای شناسایی، سامان دهی، پشتیبانی و کنترل نیروهای مردمی و جهادی که خیر خواهانه پای کار ایستاده و شبانه روزی تلاش می‌کنند، تشکیل شده است.

*

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه ۱۳۵ تن از مبتلایان به ویروس کرونا با بهبودی ترخیص شدند، افزود: جواب نمونه آزمایشگاهی۲۲۱ تن هم مثبت بود.

*

فرماندار سمنان گفت: چهارهزار و ۴۵۰ نفر در روزهای پنجشنبه و جمعه در ورودی‌های شهر سمنان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تب‌سنجی شدند و کمتر از ۱۰ نفر از افرادِ تب‌سنجی شده در ورودی‌های سمنان تب داشتند و مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بودند.

*

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان گفت: ماسک، دستکش و لباس مناسب برای مقابله با ویروس کرونا برای پاکبان‌های شهر سمنان تامین شده است و از روزهای اول شیوع ویروس کرونا بسته بهداشتی شامل ماسک و دستکش بین پاکبان‌های شهر سمنان توزیع شد، اما با گسترش شیوع ویروس کرونا، شهرداری در تامین ماسک با کمبود مواجه شد و اکنون با قرارداد با یک واحد تولید ماسک این مشکل رفع شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و پسماند وتبدیل مواد شهری شهرداری سمنان گفت: تولید زباله در اسفند ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهر افزایش یافت، افزایش میزان تولید روزانه زباله در سمنان نشان می‌دهد شهروندان در خانه‌ها مانده‌اند و مسافرت نرفته‌اند و تولید زباله در سمنان در روزهای عادی ۱۰۰ تن و در اسفند امسال روزانه به ۱۶۵ تن رسیده است.

*

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: ۷۰ هزار و ۳۷۷ نفر طی ۱۲ روز گذشته در ورودی این استان توسط امدادگران این جمعیت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پایش و تب‌سنجی شدند که ۱۴۰ نفر مشکوک به ابتلا به این ویروس بودند

*

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در گشت‌های بازرسی مربوط به ویروس کرونا ۴۵ پرونده تخلف کالاهای بهداشتی به ارزش بیش از ۲۴۹ میلیون ریال در این استان تشکیل شد که بیشترین تخلف‌های کشف شده مربوط به احتکار ماسک، دستکش و موادضدعفونی، اخفا و امتناع از فروش، گرانفروشی، ارائه نکردن فاکتور و درج نکردن قیمت بر روی کالاهای بهداشتی بود.

*

فرماندار شاهرود گفت: قرنطینه با مشارکت خودجوش مردم و با کمک نیروهای بسیج، سپاه ‌و نیروی انتظامی‌ تقویت شده و موثر خواهد بود و  کنترل و غربالگری در  شاهرود از طریق کنترل مبادی ورودی با کمک نیروهای سپاه و با همراهی هلال احمر و نیروی انتظامی انجام می شود.

*

فرماندار دامغان گفت: تمامی واحدهای صنفی غیرضروری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تعطیل می‌شوند و به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از تجمعات، از صبح یکشنبه ۲۵ اسفند تمامی واحدهای صنفی غیرضروری شهرستان تعطیل است. 

*

رییس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: شیوع ویروس کرونا از اول اسفند تاکنون منجر به کاهش ۱۰ درصدی سرقت از منازل و کاهش ۱۰۰ درصدی جیب‌بری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است و کاهش سرقت از منازل و جیب‌بری نشان می‌دهد شهروندان توصیه کارشناسان بهداشت مبنی بر ماندن در خانه را جدی گرفته‌اند.

*

رییس اداره ورزش و جوانان شاهرود گفت: مهمانسرای ورزشکاران این شهرستان با درخواست ستاد مقابله با ویروس کرونای شاهرود، به صورت موقت به مرکز دوران نقاهت بیماران کرونایی تبدیل شد.

*

رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: بیشترین تخلفات سایبری در زمینه شایعه‌پراکنی درباره ویروس کرونا در شهرستان‌های سمنان و شاهرود گزارش شده است و در تمام شهرستان‌های استان سمنان کاربران متخلف در زمینه شایعه‌پراکنی درباره ویروس کرونا شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

*

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: تمام آرایشگاه‌های زنانه و مردانه این استان به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی تعطیل شد و بنا به دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا تمام واحدهای اتحادیه آرایشگران مردانه و زنانه  استان سمنان تا اطلاع بعدی تعطیل و فعالیت آن‌ها ممنوع است.

*

مسوول فنی یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ماسک در استان سمنان گفت: ماسک‌های سه لایه یا مستطیلی و ماسک‌هایی که فنرهای اطراف آن قوی و به گونه‌ای است که هوا از زاویه‌ چانه، بینی عبور نکند و محکم روی صورت بنشیند، ماسک مقاوم در برابر ویروس کرونا محسوب می‌شود و برخی ماسک‌هایی که در بازار به عنوان ماسک (N۹۵) فروخته می‌شود در واقع ماسک محافظت در برابر گرد و غبار است و قابلیت محافظت از افراد در برابر ویروس ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.