حبیب‌الله خجسته‌پور،عصر شنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان که به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، افزود: پایگاه های ایست و بازرسی با تصمیم ملی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در ورودی و خروجی‌های مناطق شهری استان سمنان ایجاد می‌شود.
وی اظهارداشت: دستگاه‌های اجرایی مربوطه و نیروی انتظامی برای اجرای این طرح ملی، باید زیرساخت‌های لازم را در استان سمنان فراهم کنند.
خجسته پور بیان کرد: مسوولیت پذیرش شده این طرح برعهده نیروی انتظامی و مباحث بهداشتی در اجرای این طرح برعهده نیروهای درمانی مستقر در ایستگاه‌ها است.
وی ادامه داد: برای آموزش و فرهنگ سازی مقابله با شیوع ویروس کرونا، باید تلاش اصحاب رسانه استان دوچندان شود.
خجسته پور اضافه کرد: برای دریافت دستگاه های تب سنجی باید پیگیری‌های لازم از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شود و در کنار آن آموزش نیروهای انسانی همچون هلال احمر و بسیج  نیز برای اجرای این طرح و استفاده از ابزارهای بهداشتی در اولویت است.
خجسته پور گفت:  در حال حاضر اجرای این طرح در ۱۱ استان کشور برنامه ریزی شده است که در روزهای آینده فراگیری و روند انجام طرح های کنترلی در ورودی شهرهای استان و کشور شتاب می‌گیرد.
وی تصریح کرد: باید برای اجرای این طرح از ظرفیت جمعیت هلال احمر نهایت بهره را برد و طبق برنامه ریزی لازم، ورودی و خروجی استان نیز برای تشدید کنترل ها مشخص شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: فرمانداران هر شهرستان ،اصناف غیرضرور را معرفی کنند و مجتمع های تجاری غیرضرور با تایید واحد صنفی مربوط و فرمانداران در استان تعطیل شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.