حبیب الله خجسته پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شناسایی و ارزیابی اماکنی مانند هتل‌ها در هر چهار شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار به منظور قرنطینه بیماران بهبودیافته و افراد مشکوک به ویروس کرونا پس از ترخیص در حال انجام است.

وی تاکید کرد: این اماکن برای قرنطینه بیماران و یا افراد مشکوک به ویروس کرونا پس از ترخیص از چهار بیمارستان‌ اختصاصی در نظر گرفته شده است و به منظور بستری افراد نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهارداشت که محل های قرنطینه در حال ارزیابی و چند نقطه‌ پیشنهاد شده است.

وی تصریح کرد: به بیماران بهبود یافته و افراد مشکوک به ویروس کرونا پس از ترخیص، توصیه می‌شود در مراکز قرنطینه  بمانند.

خجسته‌پور ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۵۰ درصد ظرفیت چهار بیمارستان مختص به درمان مبتلایان و افراد مشکوک به ویروس کرونا شامل امام حسین(ع) شاهرود، کوثر سمنان، معتمدی گرمسار و ولایت دامغان تکمیل نشده است.

وی با اشاره به آماده‌سازی سالن‌های مدیریت بحران شهرداری‌های چهار شهرستان یادشده، تصریح کرد: ۲ دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر اساس نیاز برای این سالن‌ها کاربری تعریف می‌کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یادآور شد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، به عنوان مثال می‌توانند در صورت نیاز انبار تجهیزات را به این سالن ها انتقال دهند تا از فضاهای بیمارستانی به نحو بهتری بهره‌مند شوند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر امروز  اعلام کرد که از ظهر دیروز یکهزار و ۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۱۰ هزار و ۷۵ نفر رسید، این تعداد در استان سمنان با ۴۰ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۲۴ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.