حمیدرضا پیوندی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تولید زباله در سمنان در روزهای عادی ۱۰۰ تن و در اسفند امسال روزانه به ۱۶۵ تن رسیده است.
وی ادامه داد: اسفند ۹۷ تولید روزانه زباله در سمنان ۱۵۰ تن بود که امسال در همین ماه به حدود ۱۶۵ تن در روز رسیده است.
وی بیان کرد: افزایش میزان تولید روزانه زباله در سمنان نشان می‌دهد شهروندان در خانه‌ها مانده‌اند و مسافرت نرفته‌اند.
پیوندی اضافه کرد: بخشی از جمعیت شهر سمنان را خانوارهای مهاجر تشکیل می‌دهند که با شروع تعطیلات نوروز به شهر خود سفر می‌کنند، اما میزان تولید زباله نشان می‌دهد افراد در خانه‌های خود مانده‌اند تا از ویروس کرونا در امان بمانند.
وی یادآور شد: از مجموع ۱۶۵ تن تولید زباله در سمنان، ۶۰ درصد زباله‌ تر و ۴۰ درصد زباله‌ خشک است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و پسماند وتبدیل مواد شهری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: شهروندان به منظور حفظ سلامت پاکبانان از انداختن ماسک و دستکش استفاده شده در بوستان‌های شهر پرهیز کنند و آن را در سطل زباله بیندازند.
روز شنبه وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد یکهزار و ۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۱۲ هزار و ۷۲۹ رسید، این تعداد در استان سمنان با ۴۷ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۰۹ نفر در روز شنبه بیست و چهارم اسفند افزایش یافت.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.
۲۰۵ پاکبان برای تمیزی و پاکیزگی شهر سمنان تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.