مصطفی فلاح روز چهارشنبه اظهار کرد: طبق تاکیدات کارشناسان وزارت بهداشت و درمان باید برای مقابله با سرعت انتشار ویروس کرونا، رعایت نکات بهداشتی جدی گرفته شود.

وی افزود: در این روزها که سازمان های مردم نهاد ماسک و دستکش و سایر اقلام بهداشتی توزیع می کنند، مردم باید اقلام استفاده شده را در پلاستیک قرار داده سپس به سطل زباله بیاندازند.

وی گفت: با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا از شهرداری درخواست کردیم، به سرعت به دفن اصولی پسماندهای خانگی و بیمارستانی اقدام شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا ادامه داد: پاکبان ها جزو افراد در معرض آسیب ویروس کرونا هستند و باید به تامین اقلام بهداشتی و حفاظت آنها نیز توجه شود.

شایان ناصری مسئول واحد خدمات شهری شهرداری آستارا هم گفت: ۹۰ پاکبان هر روز زباله های شهر را جمع و به محل دفن در منطقه داداش آباد منتقل می کنند و شهروندان با توجه به شیوع کرونا،  ماسک و دستکش مستعمل را در معابر رها نکنند.

ویروس کرونا بعد از مشاهده در چین، افرادی را در بیش از ۱۰۰ کشور مبتلا کرده است و معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابد و علائمی چون آنفلوآنزا دارد و با تب و سرفه آغاز شده و به التهاب ریه یا عوارض بدتر دامن می زند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است و روزانه به طور میانگین ۱۲۰ تن زباله در آن تولید و در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.