به گزارش خبرنگار مهر، پرویز میرزایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای انجام اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا همچون سم‌پاشی و گندزدایی، سازمان‌هایی از جمله منطقه آزاد اروند، شهرداری، هلال‌احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد اعلام آمادگی کرده‌اند و اولویت بسیاری از کارکنان به بحث مقابله با کرونا اختصاص یافته است.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر به اقدامات انجام‌شده توسط مرکز بهداشت خرمشهر برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: چک لیست‌ها برای ارزیابی در حال تکمیل است و همه ظرفیت‌ها اعم از ظرفیت‌های پایش، آموزش و رسانه‌ها برای مقابله با بیماری کرونا به کارگیری شده است.

وی افزود: دستورات ۶ گانه آموزشی مشخص شده از سوی بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و درمان در سطح وسیع توزیع‌شده است؛ همه پزشکان و مطب‌های درمانی خصوصی و دولتی با آموزش‌های ارائه شده از روند تشخیص بیماری اطلاع کاملی دارند و همه ادارات برای گندزدایی و مراقبت از کارکنان و توانمندسازی مردم آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

میرزایی تعطیلی مراکز تجاری و روند تجارت را به‌عنوان دیگر اقدامات پیشگیرانه برشمرد و گفت: طبق توافق‌های انجام شده تمام مراکز تجاری سرپوشیده خرمشهر تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شد؛ روند تعطیلی صادرات و واردات بررسی و به مراکز عرضه مستقیم کالا از جمله توزیع شکر به خاطر ازدحام جمعیت تذکر داده شد که تا زمان اتخاذ تدبیری برای عرضه با رعایت فاصله ایمن این روند متوقف شود.

بنا به گفته رئیس مرکز بهداشت خرمشهر، «غربالگری» در مبادی وردی شهر نیز از دیگر اقدامات پیشگیرانه است که وی در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده از مردم خواست از نگرانی‌های بیش‌ازحد بپرهیزند.

میرزایی گفت: مردم باید تا حد امکان از حضور در مراکز پرتردد، جشن‌ها و مناسبت‌ها خودداری کنند و در مقابل این نکته را به یاد داشته باشند که در شرایط فعلی استفاده از ماسک و دستکش جز برای افرادی که علائم بیماری را دارند و یا از بیمار مراقبت می‌کنند، الزام نیست و دیگر افراد در صورت نداشتن ماسک می‌توانند در محل‌های شلوغ از دستمال‌کاغذی و یا دستمال تمیز به‌جای ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.