حمیدرضا حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن امسال میزان تولید گوشت مرغ در استان سمنان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافت و کمبودی در زمینه تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: در زمینه تولید و تامین تخم‌مرغ نیز در استان سمنان مشکلی وجود ندارد، اما قیمت‌گذاری تخم‌مرغ برعهده اداره کل دامپزشکی استان نیست.

وی بیان کرد: ۴۲ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار در استان سمنان وجود دارد که تولید این واحدها روزانه حدود ۷۰ تا ۷۲ تن تخم مرغ است.

حسینی یادآور شد: تولید سالانه تخم مرغ در استان سمنان ۳۰ هزار تن است و با توجه به این میزان تولید، کمبودی در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی واحدهای مرغ گوشتی استان سمنان ۴۰ میلیون قطعه است، تصریح کرد: در زمان حاضر ۶۰ درصد جوجه‌ریزی در واحدهای گوشتی استان محقق شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: از ابتدای فروردین سالجاری تا پایان بهمن میزان جوجه‌ریزی به ۲۶ میلیون قطعه رسید که برآیند آمار نشان می‌دهد نگرانی در زمینه کمبود گوشت مرغ در استان وجود ندارد.

حسینی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد میزان تولید گوشت مرغ، نیاز استان را رفع می‌کند و ۷۰ درصد گوشت مرغ تولیدی در استان سمنان مازاد بر نیاز است و به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

 ۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.