محمد سعیدی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ایجاد تعادل در عرضه جوجه در بازار، تعدیل قیمت جوجه، تامین و تحویل نهاده، تسهیل در صدور مجوزهای جوجه ریزی در کاهش قیمت عرضه مرغ در بازار موثر است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: کمبود گوشت مرغ بر قیمت اثرگذار است و نمی توان انتظار داشت در استان سمنان گوشت مرغ قیمت متفاوت داشته باشد.
سعیدی خاطر نشان کرد: آذر سال گذشته 2 میلیون و 400 هزار قطعه جوجه ریزی در استان سمنان انجام شد ولی در زمان مشابه امسال جوجه ریزی به یک میلیون و 400 هزار قطعه کاهش یافت و این کاهش خود را در بازار امروز نشان داده و موجب افزایش قیمت شده است.
وی با بیان این که در استان سمنان 390 واحد مرغداری وجود دارد که از این تعداد 300 واحد فعال است، افزود: دغدغه ای برای تامین گوشت مرغ این استان وجود ندارد، تنها 30 درصد گوشت مرغ تولیدی نیاز بازار مصرف داخل استان است و 70 درصد گوشت مرغ سمنان به بازار استان های همجوار مانند تهران، البرز و استان های شمالی عرضه می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: اگر مرغداری های استان سمنان با ظرفیت کامل فعالیت داشته باشند، سرانه تولید گوشت مرغ دراستان سه برابر استاندار کشوری می شود.
به گزارش ایرنا، 511 واحد انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد 42 مزرعه مرغ تخم گذار، 12 واحد پرورش شتر مرغ، 6 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید 20 هزار قطعه و بقیه واحدهای پرورش مرغ گوشتی است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.