حمیدرضا حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عشایر استان سمنان سالانه 9 هزار و 330 تُن گوشت تولید می کنند و در مجموع 25 درصد از میزان گوشت مصرفی شهروندان استان با تلاش این افراد به بازار عرضه می شود.
وی خاطر نشان کرد: به دلیل آنکه چرخه اقتصادی عشایر استان با پرورش دام رونق می گیرد به هیچ عنوان در حوزه عشایری استان قاچاق دام معنا و مفهومی ندارد.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان با اشاره به افزایش قیمت گوشت در بازار گفت: این افزایش قیمت به دلیل کاهش تولید نیست بلکه این امر به دلیل توزیع نامناسب و بعضی واسطه گری ها انجام می گیرد.
حسینی تصریح کرد: در ماه های گذشته در نحوه توزیع و قیمت گذاری نهاده های دامی با مشکلات مواجه بودیم اما این رویکردهای منفی دلیل اصلی افزایش قابل توجه قیمت گوشت در بازار نیست.
وی اضافه کرد: چالش احتکار از سوی بعضی واسطه ها و اقشار ثروتمند جامعه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار دامن زده است.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: نظارت نهادهای مربوط در جلوگیری از احتکار کالاهای اساسی در این شرایط حساس باید تقویت شود و با افزایش واردات و نظارت می توان قیمت گوشت قرمز را در بازار کاهش داد.
عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.