به گزارش ایرنا، سعید دهقانی روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: 23 تن گوشت مرغ منجمد به دلیل غیرقابل مصرف بودن پس از نمونه گیری و تایید منع مصرف انسانی معدوم شد.
وی اضافه کرد: پس از تایید غیرقابل مصرف بودن محموله 23 تنی گوشت مرغ منجمد به دلیل بار میکروبی بالا و بر اساس نمونه گیری و نتیجه آزمایش ها، پس از طی مراحل قانونی و اداری به صورت ایمن و بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف حذف شد.
دهقانی تصریح کرد: ضبط و معدوم سازی گوشت مرغ منجمد براساس گزارش مسئول فنی یکی از واحدهای سردخانه نگهداری فرآورده های خام دامی در شهرستان گرمسار و نمونه گیری به وسیله کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان انجام شد.
وی با بیان این که سلامت دام و فرآرده های خام دامی به صورت مستقیم با سلامت غذای مردم جامعه در ارتباط است، خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشتی واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار در حد توان و ظرفیت برای تضمین سلامت غذایی مردم با منشاء دامی تلاش می کنند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گرمسار گفت: خدشه به سلامت فرآورده های خام دامی که به مصرف مردم می رسد عبور از خط قرمز دامپزشکی است و بازرسان این اداره کل با تمهیدات علمی و قانونی با هرگونه تخلف مقابله می کنند.
به گزارش ایرنا، مردم برای جلوگیری از انواع بیماری ها و رعایت بهداشت فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای محصول دقت نظر داشته باشند.
شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دراین خصوص می توانند مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با 1512سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان سمنان اطلاع رسانی کنند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.