حسن ارگی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خیّران و سازمان های مردم نهاد نقش غیرقابل انکاری در افزایش نشاط اجتماعی در جامعه دارد و مسئولان از این ظرفیت ها نهایت بهره را ببرند.
وی با بیان اینکه یکی از دلایل اساسی افزایش بزهکاری های اجتماعی کاهش کیفیت برگزاری بازی های بومی و محلی و نحوه آیین های با محوریت نشاط اجتماعی در استان ها است، گفت: سمن ها با ورد به این عرصه می توانند آیین هایی از این دست را با محوریت مردم زنده و پویا نگهدارند.
فرماندار مهدیشهر ادامه داد: استفاده از ظرفیت جوانان در اجرای برنامه های خیرخواهانه در اولویت قرار گیرد و فرمانداری مهدیشهر از اندیشه و توان این قشر از جامعه برای افزایش نشاط اجتماعی نهایت بهره را می برد.
ارگی با بیان اینکه مسئولان برای اجرای طرح های مختلف اقتصادی و اجتماعی به توانمندی جوانان اطمینان داشته باشند، افزود: بسیاری از اموری که به افزایش نشاط اجتماعی در جامعه می انجامد، با افکاری به روز به بخش خیّران و سازمان های مردم نهادهای جوان واگذار کرد.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری تاکید فراوانی بر حضور خیّران در صحنه های مختلف اجتماعی دارند و با توجه بیش از پیش به این راهبردهای حکیمانه می توان برای توسعه روزافزون این نظام مقدس در ابعاد مختلف گام برداشت.
ارگی خاطرنشان کرد: سابقه مهدیشهر در اجرای طرح های خیرخواهانه چشمگیر است و تنها انجمن مستقل خیّران مسکن ساز کشور در این شهرستان راه اندازی شد.
فرماندارمهدیشهر تصریح کرد: توجه به اهمیت سلامت اجتماعی مردم در اولویت نهادهای اجرایی قرار گیرد و در کنار توجه به معیشت و مسایل اقتصادی باید به نشاط اجتماعی مردم توجه ویژه ای داشت.
استان سمنان بیش از 400 سازمان مردم نهاد دارد که حدود 260 مورد آنها از استانداری و فرمانداری هشت شهرستان استان مجوز فعالیت دارند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.