احمد همتی شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به چند اشتباه و کم کاری در ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور، افزود: بعد از شیوع کرونا در چین، وزارت بهداشت اصرار به لغو تمام پروازها به این کشور و برعکس داشت که به هر دلیلی به طور کامل انجام نشد و این بیماری به ایران ورود پیدا کرد و منتشر شد.

وی با اشاره به انجام اولین تست در ۲۸ بهمن با وجود علائم مشخصی بیماری کرونا، بیان کرد: بسیاری از موارد و حتی فوتی‌ها با علائم مشابه بیماری کرونا در قبل از این تاریخ بدون انجام تست تشخیصی این ویروس وجود داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین، گاهی دخالت‌های نا به جا عوامل غیر مرتبط با سلامت در اقدامات این حوزه منجر به تشدید این بیماری شد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای تهیه کیت‌های تشخیصی بیماری کرونا و لوازم بهداشتی مورد نیاز می توانست در کاهش نگرانی جامعه موثر باشد.

وی یک وجه مهم کنترل بیماری کرونا را مردم دانست و افزود: افزایش اعتماد عمومی با آمارهای درست و منطقی در افزایش همکاری جامعه برای کنترل این بیماری موثر است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرنطینه نشدن شهر منبع و شروع کننده مساله‌ای مهمی بود که اتفاق نیفتاد، اضافه کرد: این مسائل ابهامات زیادی را به وجود آورد و ابتدا به سرعت برای تحقق این مساله وارد عمل شدند ولی ناگهان تصمیمات عوض شد.

همتی تاکید کرد: قرنطینه کردن شهرهایی که در اوج و شدت ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند، در مهار این بیماری موثر است.

به گفته وی، ایتالیا وضعیت نامناسبی از نظر ویروس کرونا دارد و مسوولان ایران باید هرگونه پروازی به این کشور را لغو کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: کنترل‌ها در مبادی و ورودی شهرها باید با جدیت به منظور جلوگیری از شیوع و نیز مهار ویروس کرونا انجام شود.

مبتلایان به بیماری کرونا در استان سمنان به ۲۲۴ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.