مریم بیدخام عصر دوشنبه در نشست کمیته اجتماعی برای تبادل نظر در خصوص افزایش مشارکت مردم در مقابله با بیماری کرونا، افزود: امروزه تمام چهره‌های مشهور قزوینی در حوزه‌های مختلف (سلبریتی‌ها و هنرمندان) باید برای مقابله با بیماری کرونا پای کار آمده و از مخاطبان و هوادارانشان تقاضا کنند تا هنگام آغاز سال جدید در منازل خود بمانند.

وی، تاثیر چهره‌های معروف را در ترویج پیام های اجتماعی جامعه را بسیار موثر و کارآمد دانست و تصریح کرد: ویروس کرونا تنها یک موضوع پزشکی و درمانی نیست بلکه باید به آن از منظر اجتماعی نگاه کرد و در عین حال نیز اگر فرهنگ‌سازی مناسبی از سوی شخصیت های نامی و آشنای جامعه برای مبارزه با این بیماری مهیا شود بهتر می‌توان با آن به مقابله برخواست.

بیدخام یادآور شد: چنین شخصیت هایی به طور معمول در شبکه‌های اجتماعی نیز دارای صفحات شخصی بوده و می‌توانند با ضبط برنامه های یک دقیقه ای ضمن  بیان این هشتگ که من_در_خانه_می‌مانم، مخاطبان خود را به این عمل ضروری و بهداشتی دعوت کنند.

به گفته این مسوول، برخی از واحدهای صنفی که باز بودن آنها تا نوروز ۹۹ ضروری نیست، پیشنهاد می‌شود با نصب بنر و پلاکارد در محل کسب خود نسبت به این مساله اطلاع رسانی کرده و از شهروندان هم درخواست کنند تا در خانه بمانند.

بیدخام به ظرفیت نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و افزود: برخی از نامزدهای انتخابات اخیر مجلس دارای هواداران بسیاری بودند که اگرچه نتوانستند آرای کافی را کسب کنند، اما هنوز مورد حمایت هواداران بوده و می‌توانند در راستای ترویج فرهنگ بهداشت و سلامت اقدام کنند.

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: با هدف ترویج اقدامات اجتماعی و فرهنگی، ۱۰ کارشناس در سامانه ۱۱۵ آماده پاسخگویی و راهنمایی به شهروندان هستند.

تاکنون، ۲۴۷ نفر در استان قزوین به ویروس کرونا مبتلا شده که ۱۲۰ بیمار بهبود یافته و ۲۰ نفر نیز متاسفانه بر اثر این بیماری جانشان را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.