عبدالرضا میقانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهروندان شهرستان مهدیشهر برای مقابله و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا  از تردد غیرضروری پرهیز کنند.

وی بیان کرد: برای عبور از این شرایط فعلی و رفع مشکل کرونا باید شهروندان مسافرت غیر ضروری، تجمع های دوستانه و حضور در محل های شلوغ و پر رفت و آمد را  تا اطلاع ثانوی لغو کنند.

 فرماندار مهدیشهر ادامه داد: تاکنون، در چند مرحله تمام اماکن عمومی، معابر شهری و روستایی این شهرستان با همکاری سایر سازمان ها ونهادها ضدعفونی و گندزدایی شد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان سمنان، خاطرنشان کرد: کسبه و بازاریان که بیشترین ارتباط را با شهروندان دارند، در پیشگیری از شیوع این ویروس همراهی لازم را داشته باشند.

میقانی اضافه کرد: نظارت بر فعالیت اصناف با هدف رعایت اصول بهداشتی با جدیت انجام و با هر گونه تخلف برخورد قاطع می‌شود.

به گفته وی، تاکنون بیش از سه هزار بسته آموزشی بین اصناف مختلف، ادارات و بانک‌های شهرستان مهدیشهر توزیع و نشست‌های توجیهی با اتحادیه نانوایان و برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در صنف آرایشگری برگزار شده است.

فرماندار مهدیشهر به ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌ها در مقابله با شیوع کرونا تاکید و بیان کرد: به منظور جلوگیری از موازی‌کاری و تصمیم‌گیری‌های پراکنده، تمام اقدامات در راستای تصمیم های اتخاذ شده واحد انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: آموزش های لازم و فرهنگسازی برای مقابله با کرونا، در دستور کار شهرداری‌های شهرستان مهدیشهر قرار گرفت و برای تحقق این امر نصب بنرهای آموزشی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان نقلیه شهری انجام شده است.

میقانی افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های استان سمنان، بسیاری از خانواده‌های عزادار مهدیشهری برای پیشگیری از شیوع این بیماری، برگزاری مراسم تحریم در مساجد و دیگر اماکن محل تجمع را متوقف کردند.

وی گفت: هیات امنای مساجد و حسینیه‌های مهدیشهر به هیچ عنوان حق واگذاری این اماکن را برای تجمع ها شامل ترحیم یا مراسم مذهبی و فرهنگی ندارند.

فرماندار مهدیشهر یادآور شد: رسانه ها با اطلاع رسانی صحیح و بازگرداندن آرامش به جامعه نقش هدایتگری و ایجاد همدلی در بین مردم دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.