غلامرضا همتیان روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ورودی و خروجی این روستا و دامداری های داخل روستا با همکاری دهیاری و اداره دامپزشکی شهرستان آهک پاشی و ضدعفونی رایگان شد .

وی گفت : برگزاری کلاس های آموزشی و راه های پیشگیری و مقابله با انتشار بیماری تب برفکی در روستای نردین برای بیش از ۵۰ تن از دامداران این روستا برگزار شد.

همتیان ادامه داد : رعایت نکات دامپزشکی در ورود دامها از نقاط آلوده، واکسینه کردن و آشنایی دقیق دامداران با این بیماری مهمترین راهکار برای جلوگیری از شیوع این بیماری است.

رئیس اداره دامپزشکی میامی با اشاره به اینکه طرح جهادی دامپزشکی و پزشکی در روستاهای منطقه فرومد انجام می شود تصریح کرد : بیش از ۴۰ تن از روستائیان منطقه از خدمات آموزش رایگان افزایش راندمان تولیدات دامی و بیماری های مشترک بین دام و انسان بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه ۱۰ خانواده هم از خدمات پزشکی بهره مند شدند، گفت : به ۵۰ دامداری روستای فیروزآباد نیز خدمات سمپاشی رایگان ارائه گردید.

اداره دامپزشکی میامی امسال در سه مرحله دام های سطح شهرستان را زیرپوشش برنامه واکسنیاسیون تب برفکی قرار داده ،اما با توجه به ماهیت ویروسی این بیماری ، واکسیناسیون ۴۰ درصد از بروز این بیماری جلوگیری کرده و رعایت مسائل قرنطینه‌ای برای جلوگیری از انتشار بیماری الزامیست.

در شهرستان میامی واقع در شرق استان سمنان بیش از چهار هزار راس دام سنگین و ۲۰۰هزار راس دام سبک وجود دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.