انسیه ایمانی  روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت : تا پایان آذر امسال ۱۶ هزار و ۱۲۰ نفر در استان سمنان در مرحله اول غربالگری شرکت کردند که از این تعداد ۱۹۷ نفر به مرحله دوم و بینایی سنج معرفی شدند که در مرحله سوم بعد از غربالگری در بینایی سنجی، در صورت نیاز، به پزشک معرفی می شوند.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان خاطر نشان کرد: در مرحله اول از شهرستان های دامغان ۱۸۰ نفر، از سمنان ۷ نفر، از میامی ۷ نفر، از سرخه ۲ نفر و از گرمسار ۱ نفر به بینایی سنج معرفی شدند.

 وی ادامه داد : جامعه آماری کودکان طرح غربالگری بینایی در استان سمنان سال ۹۸ حدود ۳۴ هزار کودک را شامل می شود ، این طرح امسال در کلیه مهدهای کودک و در ۱۶۰ پایگاه ثابت غربالگری بینایی در استان تا پایان آذر انجام شد.

ی افزود: بهزیستی آبان و آذر ماه هر سال در کلیه مهدهای کودک ها و پایگاه های سیار خود به اجرای طرح غربالگری بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال اقدام می کند و غربالگری در پایگاه های ثابت تا پایان سال ادامه دارد.

وی یادآور شد: بهزیستی در پیشبرد رویکرد خود مبنی بر پیشگیری و مقدم دانستن پیشگیری بر درمان، اجرای طرح غربالگری بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله را هر سال در دستور کار قرار می دهد.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان با اشاره به ادامه طرح غربالگری تا پایان سال در پایگاهه های ثابت، اضافه کرد : پیش بینی می شود با مشارکت خانواده ها و اطلاع رسانی مناسب، غربالگری بینایی در استان بیش از ۲۱ هزار کودک را شامل شود.

سال ۱۳۹۷ حدود ۲۱  هزار کودک در سراسر استان از خدمات طرح غربالگری استفاده کردند  که  بیش از ۸۵۰ مورد مشکوک به منظور کنترل و درمان تا سن ۱۰ سالگی از  پیگیری های تخصصی بهره می برند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.