یک مغازه دار شاهرودی به خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه به نزدیک شدن به ایام نوروز ۹۹ تمهیداتی برای فروش بیشتر و ارائه خدمات بهتر به شهروندان فراهم  شده بود .

حسن باباخانی افزود: اکنون لباس و کفش خریدار چندانی  ندارد و مردم بیشتر بفکر تهیه  اقلام ضدعفونی کننده و بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا هستند.

وی با بیان اینکه کیف ، کفش و لباس هایی که برای سال نوی مردم  تهیه کرده  درمغازه اش خاک می خورد، ادامه داد: این روند باعث برگشت خوردن چک‌های خرید کالا شده و بدهی های اصناف زیاد می شود.

محمد سعیدیان هم با بیان اینکه در یکی ازخیابان های هسته مرکزی شاهرود آبمیوه فروشی دارد ، گفت : در روزهای پایانی سال مردم ساعت های بیشتری را  در خیابانها و فروشگاهها به سر می بردند و همین امر هم موجب فروش بیشتر می شد.

وی تاکید کرد:  امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا ،  درآمد سه روز متوالی  به اندازه یک روز مشابه در سال های قبل نیست.

سعیدیان ادامه داد: انواع میوه ، قهوه ،نوشیدنی های سرد و گرم و اغذیه های میان وعده ای  فروشگاه ها به خاطر عدم استقبال مردم  ، در حال فاسد شدن هستند.

ویروس کرونا حتی کسب و کار خیاطی ها را به هم زده ، یک خیاط زنانه هم گفت: در این روزهای پایانی سال بیشتر بانوان برای تهیه لباس های مجلسی خود رجوع می کردند، اما اکنون از مشتری خبری نیست.

یکی از فروشندگان سنگ های تزئینی  و زیور آلات  هم گفت : روزهای پایانی هر سال مردم برای خرید هدایای شب  مراجعه می کردند .

محمد ساغریان افزود: در مدت انتشار اخبار شیوع کرونا در شهر شاهرود کاسبی ها به حدی کاهش یافته که پرداخت اجاره مغازه، پول آب و برق و  بیمه را هم مشکل کرده است.

یک پارک بان شاهرودی هم گفت: در روزهای شلوغ کاری سال های قبل ، پارک بان هایی  که در خیابان های هسته مرکزی شهر شاهرود مشغول فعالیت هستند روزانه بیش از سه میلیون ریال قبض برای پارک خودروها در کنار خیابان صادر می کردند.

احسان اسماعیلی افزود: با کاهش رفت و آمد شهروندان ،  روزانه ۳۰۰هزار ریال هم قبض برای پارک خودرو صادر نمی کند که درصد درآمدش را بسیار کاهش داده است.

خزانه دار اتاق اصناف شاهرود هم در این راستا گفت: همه باید بپذیریم که بحرانی  با ویروس کرونا درکشور پدید آمده است و فروشندگان و کسبه شاهرود هم از این قاعده جدا نیستند و آسیب خواهند دید.

ابراهیم عامری افزود: با توجه به اینکه دورهمی ها و میهمانی ها کاهش یافته و بسیاری از مردم هم خود مراقبتی را پیش گرفته اند  این امر بر عرضه و تقاضای بازار تاثیر گذاشته است .

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی هر سال بازاریان فروش خوبی داشتند و امسال این اخبار و شیوع کرونا ویروس در کشور تاثیر گذاشته است، ادامه داد:دولت باید در زمینه مالیات ها ، بیمه و عوارض تمهیداتی را چاره اندیشی و مساعدت کند.

عامری افزود: در این بحران کشوری همه باید در حد توان یاری کنند و صاحبان واحد های صنفی هم باید کنترل و مدیریت عرضه و تقاضا را برای کاهش صدمه مالی به درآمد واحد صنفی خود رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم در خصوص آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا ویروس  تا روز یکشنبه در حوزه تحت پوشش این دانشگاه گفت: تعداد ۱۵۰ بیمار با علایم شبه کرونا سرپایی مراجعه داشته اند و ۷۷ مورد بستری شدند که یک نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده است.

رضا چمن افزود: یک خانم ۷۳ ساله هم با بیماری زمینه ای قلبی و فشار خون بالا  فوت کرده است.

وی با بیان اینکه از ۲۲ نمونه جواب آزمایش   تعداد ۱۵ مورد منفی و هفت مورد مثبت  گزارش شده ، ادامه داد: ۱۶ بیمار بستری هم پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرودتاکید کرد: مهمترین توصیه در این راستا تشدید خود مراقبتی ، رعایت بهداشت تنفسی ، نظافت و بهداشت شخصی و اجتناب از حضور در هرگونه تجمع است.

 شهرستان شاهرود دارای بیش از هشت هزار واحد صنفی دارای پروانه است. این واحدها زیرمجموعه ۳۵ اتحادیه به فعالیت می پردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.