وحید علی ضمیر در جلسه اعضای ستاد استقبال از بهار شهرداری همدان، افزود: مهمترین راه مقابله با کرونا پیشگیری و کنترل این بیماری است و در این حوزه اقدام به تهیه و توزیع پنج هزار برشور آزمایشی کرده ایم که بخشی از آن توزیع شده و بخش دیگر نیز در حال توزیع در بین شهروندان همدانی است.

وی اضافه کرد: در همین راستا در چندین بیلبورد تبلیغاتی نقاط پرتردد شهر و سه دستگاه تلویزیون شهری اقدام به آموزش راه های کنترل و جلوگیری از ابتلا به این ویروس کرده ایم و امیدواریم شهروندان در این مورد اقدامات لازم را مورد توجه قرار دهند.

علی ضمیر ادامه داد: از امروز ‌خودرو مخصوص ضدعفونی کننده نیز اقدام به شستشو و ضدعفونی کردن نقاط اصلی و پرتردد شهر می کند و از شهروندان درخواست داریم تا حدامکان از تردد غیرضروری در خیابان هایی که ضدعفونی می شوند، پرهیز کنند.

وی افزود: شهرداری همدان با هدف پاسخگویی به سوالات اقشار مختلف شهروندان، اقدام به راه اندازی دو ایستگاه‌ آموزش همگانی پیشگیری از بیماری کرونا در مناطق پرتردد پیاده راه بوعلی و میدان امام خمینی(ره) کرده است.

علی ضمیر اضافه کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان، کارشناسان بهداشتی در این دو ایستگاه مستقر می شوند و مباحث آموزشی و پیشگیرانه در رابطه با این ویروس را در اختیار شهروندان قرار می دهند.

شهردار همدان نیز در این جلسه گفت: با توجه به شیوع کرونا و نگرانی شهروندان از ابتلا به این بیماری، مجموعه مدیریت شهری در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های خدماتی به شهروندان، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده است و براساس ظرفیت‌ها و امکانات موجود، تمهیدات لازم در جهت مقابله با این ویروس اندیشیده شده است.

عباس صوفی به بخشی از اقدامات پیشگیرانه مدیریت شهری در خصوص مقابله با کرونا ویروس اشاره کرد و افزود: تنظیف و ضدعفونی مداوم و هر شب اتوبوس‌های شهری با مواد استاندارد ضدعفونی کننده مورد تأیید شبکه بهداشت، ارایه محلول ضدعفونی کننده جهت استفاده رانندگان تاکسی به همراه برشور اقدامات پیشگیرانه، توزیع روزانه ماسک و دستکش بهداشتی به پاکبانان و کارگران خدمات شهری در چندین نوبت، ضدعفونی کردن برخی از سرویس بهداشتی شهر از جمله اقدامات مدیریت شهری در این زمینه است.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار قربانیان کرونا">ویروس کرونا در کشورمان به عدد ۴۳ رسیده و همدان نیز یک قربانی داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.