حسن پریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعطیلی مدارس، فرصت خوبی برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا با انجام عملیات ضدعفونی است. 

وی بیان کرد: در روزهای گذشته، جلسه توجیهی ویژه مدیران مراکز آموزشی برگزار و با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، انجام عملیات به آن‌ها آموزش داده شد. 

پریمی به اجرای عملیات در ۱۰۷ مدرسه اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات ضدعفونی در بسیاری از مدارس عملیاتی شده و در تعدادی دیگر نیز در حال انجام است. 

وی اضافه کرد: این اقدام توسط نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس با همراهی و زیر نظر مدیران، کارشناسان بهداشتی و اداره آموزش و پرورش انجام می‌شود تا فضاهای آموزشی ضدعفونی شود و برای حضور بدون دغدغه دانش‌آموزان آماده باشد.

پریمی تصریح کرد: ضدعفونی مدارس با اولویت مدارسی که ستاد اخذ رای انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند، آغاز شده و همه ظرفیت‌های آموزش‌ و پرورش به کار گرفته ‌شده است تا در یک هم‌افزایی، واحدهای آموزشی پاکسازی شود.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش دامغان گفت: باتوجه به جلسه توجیهی برگزار شده، تمامی مدیران مدارس موظف هستند که به طور مستمر کار ضدعفونی، گندزدایی، آلودگی‌زدایی، پاکسازی و نظافت تمام سطوح و اشیا را به صورت متوالی انجام دهند.

تمامی مدارس و مراکز آموزشی شهرستان روز شنبه(سوم اسفندماه) به دلیل روند اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مشارکت فرهنگیان به عنوان عوامل اجرایی در شعب اخذ رای تعطیل بودند و از روز یکشنبه تا پایان این هفته نیز به دلیل آماده‌سازی و ضدعفونی کردن فضای آموزشی، پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا تعطیل هستند.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است.

حدود ۱۴ هزار دانش آموز دامغانی در ۶۵۰ کلاس درس و زیر نظر یک هزار و ۱۸۰ فرهنگی از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم، در ۱۰۷ مدرسه، به تحصیل مشغول هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.