فتح الله حقیقی از شعبه های اخذ رای در کتابخانه عمومی مهدوی و مدرسه های فرشته و شقایق شهر زنجان حضور یافت.

وی در جریان این بازدیدها روند برگزاری، استعلام و احراز هویت، نظارت و بازرسی عوامل و تعامل بین ناظران و بازرسان را جویا شد.

اقشار مختلف مردم از ساعت های ابتدایی صبح امروز با حضور در شعبه های ای اخذ رای در آستانه ثبت حماسه ملی دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

تکریم سالمندان و سالخوردگان مورد تاکید استاندار زنجان بود و وی در این بازدیدها با شماری از سالخوردگان که برای شرکت در انتخابات آمده بودند به گفت و گو پرداخت و ایشان را نعمت های بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی خواندند.

پیرمردها و پیرزن های حاضر نیز ضمن آرزوی توفیق برای تمام مسؤولان، شرکت در انتخابات را وظیفه خود در ادامه حرکت انقلاب اسلامی دانستند.

از ۱۱۳ داوطلب این استان که صلاحیت آن‌ها توسط شورای نگهبان تایید شده بود با انصراف ۲۳ نفر، ۹۰ نفر برای ورود به مجلس شورای اسلامی در عرصه رقابت باقی ماندند.

از مجموع نامزدهای باقی مانده در عرصه رقابت ۵۴ نفر مربوط به حوزه انتخابیه زنجان و طارم، ۱۷ نفر حوزه انتخابیه ابهر و خرمدره، ۱۰ نفر در حوزه انتخابیه خدابنده و ۹ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود است.

۷۵۷ شعبه اخذ رای برای انتخابات دوم اسفندماه در استان زنجان پیش‌بینی شده که ۲۶۵ شعبه در شهرستان زنجان، ۵۴ شعبه در شهرستان طارم، ۴۹ شعبه در شهرستان خرمدره، ۴۹ شعبه در شهرستان ایجرود، ۳۰ شعبه در شهرستان سلطانیه، ۱۵۴ شعبه در شهرستان خدابنده، ۹۷ شعبه در شهرستان ابهر و ۵۹ شعبه نیز در شهرستان ماهنشان مستقر خواهند شد.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.