به گزارش خبرنگار مهر، بهراد پورمحمدی صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده دامغان به میزبانی فرمانداری دامغان ضمن بیان اینکه موردی از ابتلاء به بیماری کرونا در دامغان مشاهده نشده است، ابراز داشت: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در حالت آماده‌باش قرار دارند و هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: برای مقابله و مبارزه با بیماری ویروس کرونا ستادی در محل شبکه بهداشت و درمان دامغان از چند روز قبل تشکیل‌شده که بر روند کنترل دقیق این بیماری و بر ورود و خروج بیماران مشکوک در مراکز بهداشتی و درمانی نظارت دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دامغان بابیان اینکه بیماری ویروس کرونا شباهت زیادی به آنفولانزا و سرماخوردگی دارد که تاکنون در دامغان این نوع بیماری مشاهده نشد، ابراز داشت: آمار ابتلاء به بیماری ویروس کرونا در کشور از طریق ستاد ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی سمنان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی پس اعلام نتایج آزمایش‌های تخصصی اعلام می‌شود.

پورمحمدی بابیان اینکه آزمایش بیماری ویروس کرونا تنها از افراد مشکوک به این نوع بیماری گرفته می‌شود، افزود: همکاری رسانه‌ها برای جلوگیری از انتشار اخبار کذب درزمینهٔ این بیماری مهم است و مردم نیز باید اقدامات پیشگیرانه و مراقبتی برای پیشگیری و جلوگیری از ابتلاء به این بیماری صورت دهند.

وی از اعلام آمادگی همه‌جانبه شبکه بهداشت دامغان خبر داد و افزود: شهرستان دامغان یک بیمارستان دولتی با ۱۵۸ تخت، یک کلینک تخصصی ویژه، ۱۱ مرکز سلامت جامع شهری و روستایی، هشت پایگاه سلامت ضمیمه و سه پایگاه سلامت غیر ضمیمه و ۳۲ خانه بهداشت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه بر نحوه کنترل بیماری ویروس کرونا در مجامع عمومی، مدارس و ارائه آموزش‌های لازم بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.