نور محمد فردی روز شنبه در نشست  بررسی ویروس جدید کرونا افزود: این بیماری به تازگی در کشورچین اتفاق افتاده و تدابیر و تمهیدات لازم در این خصوص گرفته شده ولی آمادگی، پیشگیری، آموزش از دراین زمینه ضروری است .

وی ادامه داد: جامعه هدف در امر آموزش سلامتی مردم است که  از طریق فضای مجازی رسانه ملی ، آموزش چهره به چهره از طریق سفیران سلامت و خانه های بهداشت برنامه ریزی شده است.
فردی گفت: بسته های  آموزشی توسط دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده  چرا که  هربیماری حد و مرزی وجود ندارد و باید آموزش همواره توسط دستگاه های ذی ربط  در استان مدنظر قرار گیرد.
معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد : در هر صورت مردم نگران نباشند تا کنون موردی در خصوص این بیماری در سطح استان مشاهده نشده است.

فردی اظهار داشت: براساس گزارشات و بررسی های صورت گرفته تا کنون حتی یک مورد ابتلا به بیماری کرونا در سطح استان مشاهده نشده و از طرفی بهترین شیوه برخورد، آموزش به منظور پیشگیری می باشد البته هماهنگی و همکاری بین بخشی خیلی خوبی در این خصوص وجود دارد. 

کرونا ویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل میشود. کرونو ویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها تا به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.
از علایم اصلی این بیماری میتوان به تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی اشاره کرد. همچنین بیمار ممکن است سرفه‌های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلال در انعقاد خون و نارسایی کلیه نیز گزارش شده‌ است که این مورد میتواند بیمار را به همودیالیز نیازمند کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.