علی شرق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: آموزش رعایت موازین بهداشت جسمی و روانی، آموزش مراقبت های دوران بارداری و پس از زایمان، آموزش مراجعه به موقع به مراکز بهداشتی، آموزش رژیم غذایی مناسب به خانواده به منظور پیشگیری از عوارض کمبود مواد غذایی از جمله وظایف این مراکز در حوزه مشاوره و آموزش به شمار می رود.
وی اضافه کرد: راهنمایی انجام مشاوره ژنتیکی در موارد ضروری، آموزش پرهیز از خود درمانی و پیشگیری از سوء مصرف مواد، بررسی وضعیت سلامت افراد جامعه و آموزش در خصوص بیماری های واگیر و غیرواگیر از دیگر وظایف مراکز مشاوره پرستاری در منزل در بخش آموزشی است.
وی اظهار کرد: مراکز مراقبت در منزل همچنین اقدامات دیگری را شامل مراقبت های ضروری برای مددجویان قلبی و ریوی، پرستاری از پوست / پانسمان زخم ها، سوختگی ها/، پرستاری از افراد دارای بیماری های دستگاه گوارش /کلستومی، لوله بینی - معده ای/، پرستاری در شکستگی ها /تراکشن ها، بانداژها/، پرستاری از بیماران مغز و اعصاب /سونداژها، کنترل جذب و دفع/ و پرستاری از سالمند در منزل /نحوه مراقبت و تغذیه/ انجام می دهد.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: پاسخگویی مناسب به نیازهای مردم در خصوص ارائه مراقبت های پرستاری در زمینه های مراقبتی، آموزشی، درمانی و توانبخشی از اهداف کلی راه اندازی این مراکز است.
شرق با بیان اینکه مراقبت در منزل مزایای زیادی برای بیماران و بیمارستان ها دارد، افزود: این امر باعث ارتقای کیفیت خدمات، کاهش ابتلا به بیماری های عفونی و کاهش دفعات و زمان بستری بیمار می شود.
وی اضافه کرد: کاهش هزینه های بیماری درمانی، افزایش بهره وری مراکز بهداشتی درمانی و تداوم و پیگیری مراقبت های پرستاری مددجویان بعد از ترخیص از اهداف اجرای این طرح است.
به گزارش ایرنا، کاهش بار درمانی بیمارستان‌ها از مهم‌ترین فوائد ارائه خدمات پرستاری در منزل است.
مراقبت در منزل شامل یکسری خدمات سلامتی در محل زندگی برای افراد سالم و بیمار است و پرستارمی‌تواند براساس بررسی و نیازسنجی اولیه اولویت‌های مراقبتی را تشخیص و برای مراقبت و یا درمان، خدمات مورد نیاز را با کمک تیم درمانی تدارک ببیند.
8137/3214/3072
** خبر: سیده فاطمه سجادی **تنظیم کننده: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.