به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا در خطبه‌های آخرین جمعه بهمن‌ماه ۹۸ در جمع مردم نمازگزار آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر ضمن بیان اینکه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضربه کوبنده‌ای بر سیاست‌های استکبار جهانی زد، بیان کرد: جهانیان دیدند که مردم ما با حضور حماسی خود سیاست‌های استکباری را برهم زدند.

وی افزود: دشمنان از ماه‌ها قبل با دستگاه‌های رسانه‌ای، فضای مجازی، ماهواره‌ای و نیز ضدانقلاب با پول‌های هنگفتی که دشمنان ما مخصوصاً برخی کشورهای عربی در اختیارشان گذاشتند، دائم روی این موضوع تأکید می‌کردند که فشار حداکثری آن‌چنان بر مردم ایران اثر گذاشته که نظام پایگاه اجتماعی‌اش را ازدست‌داده است.

حضور پرشور در تشییع پیکر شهید سلیمانی

امام‌جمعه آرادان بیان کرد: گویا اینان کور هستند که حضور چند ده‌میلیونی مردم در مراسم تشییع‌جنازه سپهبد شهید سلیمانی را نمی‌بینند که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود مردم ما بزرگ‌ترین بدرقه تاریخ را شکل دادند اما بازهم دشمنان از رو نمی‌روند و دل مردم را خالی می‌کنند.

شریفی‌نیا بابیان اینکه مردم ما در زیر برف و علی‌رغم سرمای هوا به میدان آمدند تا نشان دهند که باوجود همه تبلیغات زهرآگین، به انقلاب لبیک گفتند، گفت: نخستین پیام این حضور، همبستگی آحاد جامعه باارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی است که در روز ۲۲ بهمن متجلی شد آن‌هم با این تحول نسلی که نسل‌های اول و دوم انقلاب پیر شده‌اند و حضور جوانان پرشورتر شده است.

وی افزود: این حرکت بزرگ برهم زننده نظام محاسباتی دشمنان بود. دشمن محاسبات مادی دارد و جلوی بینی خودش را می‌بیند. درست است که مردم مشکل‌دارند و مسئولان وظیفه‌دارند که مشکلات را حل کنند قوه مجریه باید به فکر حل مشکلات مردم باشد چراکه گرانی‌ها بی داد می‌کند و مشکلات مردم کمرشکن شده است از سوی دیگر مجلس نیز رسالتی سنگین دارد و باید لوایحی را برای رفع مشکلات مردم به تصویب برساند. چرا باید یک ماشین پراید چند برابر شود؟ یک جوان بیکار دیگر نمی‌تواند ماشین بخرید تا مسافرکشی کند. از سوی دیگر قوه قضائیه نیز باید با شدت و حدت در برابر مفسدان بایستد.

باید به افراد اصلح رأی داد

امام‌جمعه آرادان در دیگر بخش سخنان خود به انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار می‌شود که آزمونی دشوار پیش روی مردم ایران اسلامی است و نباید این تصور باشد که چون شورای نگهبان این افراد را تائید کرده پس به هرکس که رأی دهیم درست است؛ خیر این‌گونه نیست مردم باید به دنبال بهترین‌ها باشند ما گاهی در انتخابات مختلف طی این ۴۰ سال، دقت نکرده‌ایم لذا باید دقت نظر داشت.

شریفی‌نیا با بیان اینکه هر رأی مردم تیری به سمت کاخ سفید و ترامپ است، گفت: در ایران اسلامی بعد از انقلاب پیشرفت‌های خوبی ایجاد شده بخش عمده‌ای از فقر از بین رفته و ایران به درجات عالی از نظر هسته‌ای، پزشکی، صنعتی، دفاعی، موشکی و … رسیده است لذا باید به مردم امید داد. در زمان شاه اگر یک هواپیما خراب می‌شد باید همه صبر می‌کردند تا کسی از آمریکا بیاید اما امروز فرزندان ایران پهپاد و زیردریایی و شهاب سه درست می‌کنند که لرزه بر تن نتانیاهو می‌اندازد.

وی افزود: انتخاب مردم باید درست باشد مردم باید به بهترین افراد رأی دهند نه اینکه (بدون اشاره به شهر خاصی) رأی بدهیم که در آن بمانیم شش نفر از نمایندگان فعلی مجلس که رئیس کمیسیون بوده‌اند رد صلاحیت شده‌اند آن هم به خاطر مسائلی مانند اختلاس و … لذا باید حواسمان جمع باشد رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که اولین شرط نمایندگان ایمان واقعی است که در تمام وجوه انسان اثر بگذارد و انسان چشم و دست ناپاک نداشته باشد.

ویژگی نماینده اصلح

امام جمعه آرادان تاکید کرد: نمایندگان باید تعهد به نظام اسلامی داشته باشند و شخصیتی انقلابی باشند و انقلابی عمل کنند معظم له می‌فرمود برخی می‌ترسند به آمریکا تشر بزنند لیکن نماینده اصلح باید شجاع باشد و به شدت طرفداری از عدالت و محرومان کند.

شریفی نیا در ادامه به وصیت نامه سپهبد سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: باید نماینده‌ای انتخاب کرد که مثل این شهید گرانقدر باشد و همانطور که در وصیت نامه‌اش آمده خدا را شکر کند که پدر و مادری فقیر متولد شده است اما دلشان مملو به عشق اباعبدالله (ع) باشد. در این وصیت نامه آمده خدایا ترا شکر می‌کنم که زمانی مرا به دنیا آوردی که حکومت اسلامی را درک کنم و این جملات نشان از عظمت این شهید گرانقدر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.