حشمت‌الله عسگری روز چهارشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: شهرداری‌ها طبق قانون در تامین زیرساخت‌ها، ایجاد روزبازارها و تعادل‌بخشی به قیمت‌ها وظایفی دارند، اما در انجام این امور کوتاهی دیده می‌شود.

وی بیان کرد: شهرداری‌های استان سمنان مصوبات متعدد کارگروه تنظیم بازار را عمل نمی کنند که طبق قانون این اقدام ‌آن‌ها پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: در صورت پای کار نیامدن شهرداری‌ها، دستگاه‌های متولی تنظیم بازار می‌توانند از ظرفیت فضاهای اداری بدون استفاده به عنوان یک گزینه برای ایجاد غرفه‌های این بخش بهره‌ گیرند.

وی با اشاره به قیمت تخم مرغ در بازار سمنان، تاکید کرد: تولید تخم مرغ در استان سه برابر مصرف استان است بنابراین افزایش نظارت‌ها و نیز ساماندهی عاملان توزیع و اصلاح شبکه توزیع به منظور رسیدن این قلم غذایی به مصرف کنندگان با قیمت مصوب ضرورت دارد.

عسگری تصریح کرد: مسوولان در توزیع و عرضه تخم مرغ ابتدا به تامین میزان مورد نیاز شهروندان سمنانی برای جلوگیری از افزایش قیمت توجه کنند و سپس مازاد این قلم غذایی به خارج از استان ارسال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان اضافه کرد: افزایش بازرسی و نظارت‌های دستگاه‌های مرتبط به ویژه تعزیرات حکومتی  برای جلوگیری از افزایش قیمت، بروز تخلفات و تنظیم و کنترل بازار  ضروری است.

قیمت کالاهایی همچون مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز و سفید و چگونگی تامین آن‌ها در شهرستان‌های استان سمنان در کارگروه تنظیم بازار این استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.