حمیدرضا حسینی روز دوشنبه در نشست تنظیم بازار استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: در نیمه اول سال ۹۷ بیش از ۷۹ هزار راس دام سبک و سنگین در استان سمنان کشتار شد که این رقم در مدت مشابه امسال به ۵۳ هزار راس رسید.

وی خاطر نشان کرد: دلیل کاهش کشتار دام سبک و سنگین در استان کاهش تقاضا برای خرید گوشت قرمز در بازار بود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: از ابتدای فروردین تا مهر ۹۷ بیش از ۱۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی استان انجام شد که این رقم امسال‌ با ۹ درصد کاهش به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه رسید.

حسینی اضافه کرد: با اقدام‌های انجام شده و نظارت‌های دقیق، روند تولید و تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ در سمنان در حال انجام است و تاکنون گزارشی از کمبود این اقلام غذایی در بازار استان گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: حمایت از واحدهای تولیدی در بخش دام و طیور با توجه به رویکردهای علمی و پژوهشی از سوی دامپزشکی استان سمنان دنبال می شود و مقابله با هرگونه بیماری واگیر در دستور کار این اداره کل است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: مهر امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه در واحدهای تولیدی استان جوجه‌ریزی شد و با مقابله با هرگونه بیماری واگیر این رویه تا پایان سال ادامه می‌یابد.

در این نشست تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در ارتباط با نحوه افزایش یا کاهش قیمت اقلام غذایی و راه‌اندازی نمایشگاه شب یلدا بحث و تبادل نظر کردند.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان فعال است که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

حدود ۷۰ درصد تولید گوشت مرغ استان سمنان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود و حدود ۳۰ درصد به مصرف مردم سمنان می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.