علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه های چهل و یکمین دهه فجر انقلاب اسلامی در استان سمنان در سالن اجتماعات امامزاده یحیی(ع) این شهر افزود: ۹ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال برای افتتاح و کلنگ‌زنی ۷۱۲ طرح هزینه و پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: از مجموع ۷۱۲ طرح آماده افتتاح و کلنگ‌زنی استان سمنان به مناسبت دهه فجر ۶۱۰ طرح با اعتبار چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال افتتاح و ۱۰۲ طرح با پیش بینی پنج هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی می‌شود.
آشناگر تصریح کرد: ۵۲ طرح سرمایه‌گذاری با اعتبار هفت هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال دهه فجر امسال در استان سمنان افتتاح و ۳ طرح سرمایه‌گذاری با اعتبار یکهزار و ۵۱۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۵۸ داوطلب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۰ نفر انصراف دادند و ۲ نفر رد صلاحیت شدند.
استاندار سمنان بیان کرد: صلاحیت ۹۰ دواطلب از سوی هیات نظارت بر انتخابات استان سمنان رد شد یا احراز نشد که براساس این آمار ۳۷.۱ درصد داوطلبان تایید صلاحیت و ۶۲.۹ درصد داوطلبان رد صلاحیت شدند.
وی اضافه کرد: انتخابات نماد اعتماد، تعلق خاطر، محبوبیت و مشروعیت نظام است و شکوه حضور مردم پای صندوق های رای انتخاباتی دشمن شکن را رقم می زند.

استاندار سمنان تصریح کرد: حضور پررنگ مردم پای صندوق رای هدف دولت است و ملاک برای مسوولان در برگزاری انتخابات قانون است، داور نهایی برای انتخابات مردم هستند و باید اجازه داد مردم داوطلب اصلح را انتخاب کنند.
وی خاطرنشان کرد: آرای مردم حق‌الناس است و همه باید از آن مراقبت کنند.
وی با بیان اینکه فضای رقابتی زمینه‌ساز مشارکت حداکثری است، ادامه داد: حضور پرشور مردم در انتخابات اقتدار کشور را نشان می‌دهد.
استاندار سمنان تاکید کرد: رسانه‌ها استفاده از حق تعیین سرنوشت در اداره کشور و وضعیت حساس کشور را به مردم گوشزد کنند تا مردم بدانند چه نقش مهمی در اقتدار و توسعه کشور دارند.
وی ابراز داشت: دشمن درصدد است آرمان ملت مانند عزت‌خواهی، سربلندی و اقتدار را مورد هجمه قرار دهد و حضور پرشور در انتخابات کوبنده دشمن است.
استاندار سمنان گفت: نقد در انتخابات ایرادی ندارد، اما تخریب درست نیست، چرا که آمریکا به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت است و انتقادهای تخریبی در داخل کشور جایز نیست.

انتقال آب خزر در دست پیگیری
استاندار سمنان گفت: برای انتقال آب خزر به استان سمنان کارهای مطالعاتی انجام شده و روند پیگیری مطلوب است.
وی ادامه داد: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال طرح انتقال آب خزر به استان سمنان هزینه دارد و اعتبار مورد نیاز باید از سوی بخش خصوصی تامین شود.
وی بیان کرد: استان سمنان در زمینه تامین آب وضعیت مطلوبی ندارد و اکنون بیش از ۷۷ درصد منابع آب زیرزمینی استان برداشت می‌شود که بیش از میانگین کشور است.
وی با بیان اینکه استان سمنان در اقتصاد و اشتغال نقش فرامنطقه‌ای دارد، بیان کرد: تامین آب برای استان در اولویت قرار دارد.
استاندار سمنان گفت: طرح سد فینسک از دیگر طرح‌های استان سمنان برای تامین آب است که پیگیری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.