سید علی میر علی اکبری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد : کارگروه ایثار و شهادت دامغان با برگزاری ۱۳ عنوان ویژه برنامه، دهه فجر را گرامی می‌دارد. 

وی اضافه کرد: با توجه به قرارگیری دهه فجر در ایام شهادت حضرت زهرا (س) و اربعین سردار سپهبد قاسم سلیمانی، تعدادی از برنامه‌های دهه فجر با این ۲ موضوع آمیخته شده است. 

میرعلی اکبری تصریح کرد: شهرستان دامغان در ایام انقلاب، ۱۳ شهید تقدیم نظام کرد که در این دهه نیز به منظور گرامیداشت یاد این شهدا، یادواره شهدای انقلاب همزمان با اربعین سردار سلیمانی برگزار می‌شود. 

وی افزود: روایتگری دوران انقلاب برای دانش آموزان در مدارس و برای مردم در ۲ مرکز حسینیه دباغان و بکیربن اعین برگزار می‌شود. 

میرعلی ادامه داد: دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا، از جمله برنامه‌های کلیدی در این دهه است که امسال به صورت ویژه از ۱۲ بهمن آغاز می شود و تا ۲۲ اسفند روز شهید ادامه خواهد داشت. 

وی اظهار داشت: آیین غبارروبی، گلباران گلزار شهدا، اجرای برنامه مهمانی لاله‌ها، تکریم و تجلیل از همسران و مادران شهدا، از دیگر برنامه‌های شاخص دهه فجر در دامغان است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دامغان گفت: با برنامه‌ریزی‌ صحیح و استفاده بهینه از زمان موجود، باید دستاوردها و خاطرات انقلاب در این دهه برای نسل جوان و مردم ایران بازگو شود. 

شهرستان دامغان ۶۳۰ شهید، یک هزار و ۶۰۰ جانباز و ۳۳ آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سه شهید تقدیم جبهه مقاومت در سوریه نموده است.

در دوران دفاع مقدس ۱۶هزار رزمنده و بسیجی دامغانی در بیش از ۲۰ عملیات حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.