رضا چمن  روز دوشنبه در نشست تبیینی، خبری و اطلاع رسانی ذیل شورای اطلاع رسانی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: ۴۰ نمونه مشکوک به بیماری آنفلوانزا پاییز امسال به مراکز بهداشت استان سمنان ارسال شد که ۶ مورد مثبت اعلام بود و مورد فوتی در اثر این بیماری گزارش نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود، تعداد مراجعات به مراکز تحت پوشش این دانشگاه را ۲ هزار و ۴۰۰ مورد عنوان و اضافه کرد: ۶۴۰ نفر با علائم آنفلوانزا و شبه آنفلوانزا در این مراکز بستری شدند.

وی به پیش‌بینی سه موج همه‌گیری بیماری آنفلوانزا در فصل پاییز اشاره و اضافه کرد: موج اولیه مقاومت نسبی در جامعه در برابر این بیماری ایجاد می‌کند و البته رو به رو شدن هر ساله با گونه جدید ویروس، اثربخشی واکسن مقابله با آنفلوانزا را کاهش می‌دهد.

وی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود و استان سمنان تدابیر لازم را برای جلوگیری از هرگونه کمبود داروی آنفلوانزا اندیشیدند.

چمن تاکید کرد: واقعیت این است که داروی بیماری آنفلوانزا گران قیمت است و شنیده شده، در برخی از استان‌های کشور بازار سیاه این دارو ایجاد شد.

وی با بیان اینکه احتمال مرگ در بیماری آنفلوانزا یک نفر در ۱۰ هزار است، گفت: اما وقتی بیماری فراگیر شود، گروه های تحت خطر مانند کودکان، زنان باردار و افراد با سابقه بیماری مزمن، این احتمال افزایش پیدا می‌کند.

مسمومیت به کیک آلوده در شاهرود گزارش نشد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود بیان کرد: در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه سه مورد با الگویی مشابه و دارای قرص های معمولی مشاهده شد.
وی اضافه کرد: اکنون موردی از مسمومیت یا آسیب به علت خوردن این کیک ها گزارش نشده است.

ارائه ۸۰ درصد خدمات اورژانس هوایی شاهرود به زائران عبوری

چمن، با اشاره به فعالیت اورژانس‌های در شاهرود، تصریح کرد: ۸۰ درصد از خدمات بالگرد این اورژانس به زائران مشهد رضوی ارائه می‌شود.

وی به تحت پوشش قرار گرفتن حدود ۳۰۰ هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از مراجعات اورژانس به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه به ویژه در نیمه نخست هر سال به مسافران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود یادآور شد: رسانه‌ها در افزایش دانش بهداشتی جامعه، ارتقای سبک زندگی و انتقال مفاهیم آموزشی تاثیرگذارند.

سه هزار شاغل و ۲ هزار دانشجو در ۹ رشته کارشناسی، هشت رشته کارشناسی ارشد و ۶ رشته دکترا تخصص در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود مشغول هستند و این دانشگاه، چهار دانشکده مامایی و پرستاری، بهداشت، پزشکی و پیراپزشکی دارد.

۲۸ مرکز بهداشتی و درمانی و بیش از ۸۰۰ تخت بیمارستانی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به جامعه خدمت ارائه می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.