کوروش شعبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: آمار مراجعه و تعداد بیماران بستری بیماران در شهرستان ابهر نشان می‌دهد ابتلا به بیماری آنفلوانزا بسیار کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: تلاش های زیادی برای کنترل و پیشگیری از این بیماری با همکاری همه دستگاه‌ها، رسانه ها، کارکنان حوزه بهداشت و درمان و از همه مهمتر از سوی مردم انجام شد.
وی اظهارداشت: با وجود کاهش چشمگیر شمار مبتلایان به آنفلوانزا در سطح شهرستان نباید نسبت به آن بی تفاوت شویم و آموزش ها، موارد بهداشتی و پیشگیری همچنان باید رعایت شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان ابهر تاکید کرد: برخی شایعات در زمینه کمبود دارو برای بیماری آنفلوانزا وجود داشت که با تلاش همکاران در استان هیچ کمبود دارویی برای این بیماری نداشته‌ایم.
این مسؤول ادامه داد: تجویز قرص ضد ویروس با توجه به عوارضی که دارد بسیار حساس بوده و فقط با نظر متخصص برای بیمار تجویز می شود و قرص پیشگیری از بیماری وجود ندارد که این محدودیت های مصرف موجب ایجاد شایعه در زمینه کمبود دارو شد.
وی خاطرنشان کرد: داروهای مورد نیاز این بیماری در مراکز درمانی خصوصی توزیع شده و فقط برای بیماران سرپایی به دلیل عوارض این داروها و با تایید پزشک متخصص تجویز می‌شود که داروخانه‌ها بر اساس نسخه متخصص می توانند دارو در اختیار بیمار قرار دهند.
شعبانی بیان کرد: در زمان اوج و زمان فعلی بیماری پزشکان داخلی، اطفال و عفونی فقط با ارجاع بیماران مشکوک به آنفلوانزا به پزشک متخصص تعیین شده در شهرستان می توانند قرص ضد ویروس این بیماری را تجویز کنند.
رییس شبکه بهداشت ابهر عنوان کرد: از اقدامات مهم در کنترل این بیماری رصد روزانه مدارس به علت ازدحام جمعیتی و سن حساس دانش آموزان بود که روزانه تعداد غایبان مدارس گزارش می شد و پزشکان در مدارس آنها را معاینه می کردند.
وی تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بیماری آنفلوانزا بسیار ساده است و باید مستمر در زندگی روزانه رعایت کنیم و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان همچنان در حال رصد بیماری هستند و آموزش ها نیز همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.