سید جواد حسینی چهارشنبه در گردهمایی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان افزود: ۲۴ هزار معلم در کشور وظیفه آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به دنبال فراگیری و مناسب‌سازی فضای آموزشی برای تلفیق دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و عادی است.
حسینی تصریح کرد: تحقق رویکرد تلفیق به جای تفکیک در آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدرسه‌های عادی نیازمند پیش‌نیاز و آموزش است.
وی بیان کرد: سه کتاب به منظور آموزش به دانش آموزان عادی در برخورد با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، سه کتاب برای آموزش خانواده‌ها، ۱۱۹ کتاب در زمینه مناسب‌سازی و ۶۰ برنامه آموزشی تهیه شده است.
وی خاطرنشان کرد: رعایت اصل تطابق و همسان‌سازی در کنار تفاوت موجب شکوفایی استعدادها و در نتیجه توسعه و پیشرفت کشور می‌شود.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: ۳۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند که این امر نشان دهنده ظرفیت این قشر از جامعه است.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: 50 مدرسه "اوتیسم" در کشور وجود دارد و در استان سمنان نیز یک مدرسه ساخته می‌شود.

وی در دیدار با استاندار سمنان هم گفت : طرح رتبه‌بندی 30 هزار تن از معلمان برای افزایش‌انگیزه‌ و ارتقای کیفیت آموزشی اجرا می‌شود.

 حسینی افزود: وزارت آموزش و پرورش ۹۰۰ هزار نیروی انسانی دارد که از این تعداد ۷۰۰ هزار نفر معلم و بقیه اداری هستند.
وی با بیان این که ،  طرح رتبه‌بندی به معلمانی که زیر ۲ سال سابقه کاری دارند، اجرا نمی شود، افزود : با اجرای این طرح حقوق معلمان بین ۲ میلیون تا هفت میلیون ریال افزایش می یابد.
 رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: سه مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در سه شهرستان سمنان، شاهرود و ایوانکی ساخته می‌شود.
حسینی کیفیت آموزشی استان سمنان را مطلوب ارزیابی کرد .
معاون وزیر آموزش و پرورش به منظور افتتاح مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و شرکت در گردهمایی و تجلیل کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آموزش و پرورش استثنایی در سفر یک روزه به استان سمنان سفر کرد.
یک هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز با نیازهای  ویژه در استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.