محمدرضا مسیب زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: دوره توانمندسازی فعالان قرآن با هدف تبیین فعالیت‌های دوساله حوزه قرآن، تحلیل برنامه‌های جدید و تبادل اندیشه و اطلاعات پیرامون برنامه‌ها با رویکرد سند تحول بنیادین در اردوگاه میرزاکوچک خان رامسربرگزار می شود.

 وی بیان داشت : در گام دوم انقلاب و بعد از چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب شاهد برگزاری یکی از دوره‌های ویژه توانمندسازی کارشناسان، کارشناس مسئولان و روسای اداره‌های استان‌ها و مناطق به منظور تقویت فعالیت های تخصصی و ترویجی در حوزه علوم قرآنی در مدارس و دارالقرآن های فعال در آموزش و پرورش هستیم.

مسیب زاده تصریح کرد: مسوولیت برگزاری این دوره را استادهای برجسته‌ای چون وزیر آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی، معاون آموزش ابتدایی، مشاوران وزیر، دبیرکل شورای‌ عالی آموزش و پرورش و استادهای قرآنی کشور و سازمان اوقاف کشور برعهده دارند.

وی  خاطرنشان کرد: در این دوره برنامه دوساله حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش و اطلاعات تکمیلی این حوزه بررسی خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: سال تحصیلی گذشته بیش از هفت و نیم میلیون دانش آموز در مسابقات قرآنی مدارس شرکت کردند که این تعداد نشان از جاذبه مسابقات برای دانش آموزان دارد.

وی اظهار داشت: با تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حفظ قرآن توسط دانش آموزان، برنامه ریزی های متعدد و هدفمند در این زمینه انجام شده است.

مسیب زاده گفت: سه فعالیت عمده شامل حفظ ترتیلی، حفظ موضوعی آیات الهی (شامل  ۲۰ تا ۴۰ آیه منتخب) و حفظ جزء سی ام قرآن کریم مهمترین برنامه های انجام شده دراین زمینه است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت دو میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز در حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم رکورد قابل توجهی است، افزود: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ نیز نهضت حفظ قرآن ادامه دارد که در این راستا مسابقات حفظ قرآن در قالب حذف ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم در دستور کار قرار گرفته است.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.